0

۱۶۰ دانشجوی خارجی علوم پزشکی در مازندران تحصیل می کنند

۱۶۰ دانشجوی خارجی علوم پزشکی در مازندران تحصیل می کنند
بازدید 11

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد غلامی بعدازظهر یکشنبه در دیدار سفیر بلاروس در ایران ضمن خوش آمدگویی و اظهار امیدواری جهت برقراری ارتباط دوسویه در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف ارتقا و تعالی دو دانشگاه در حوزه‌های بهداشت و پیشگیری، درمان و آموزش، به ۵۰ سال قدمت آموزش پزشکی در استان مازندران و توسعه کمی و کیفی و پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۳۷ سال از تأسیس آن اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرسنل بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان را تحت پوشش خدمات خود دارد.

غلامی گفت: ۲۶ بیمارستان دانشگاهی در حوزه درمان استان فعال هستند که هفت بیمارستان پذیرش بیماران بین المللی دارند و ۲۲ شبکه بهداشت و ۱۱۰۰ مرکز جامع سلامت در سطح استان به مردم خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر مادران باردار در استان به حداقل رسیده و مرگ نوزادان زیر یک سال هم به ۱۰ در هزار رسیده است و در توسعه و ارتقا کیفی رتبه‌های بین المللی در شانگهای و تایمز و در حوزه دانشگاه جوان هم رتبه ۶۵ در دنیا کسب کرده است، از فعالیت حدود ۶۰۰ عضو هیأت علمی و پذیرش دانشجو در ۱۲۹ رشته تخصصی و فوق تخصصی در مقاطع کارشناسی و ارشد خبر داد.

وی تاکید کرد: از اهداف پنج ساله دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب دانشجویان بین المللی بوده که هم اکنون ۱۶۰ دانشجو در رشته دکتری و فوق لیسانس در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *