0

ضرورت برنامه ریزی برای کاهش اضافه وزن دانش آموزان در مدارس

ضرورت برنامه ریزی برای کاهش اضافه وزن دانش آموزان در مدارس
بازدید 13

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ترکیان عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان محلات اضافه وزن را معضلی جهانی دانست و اظهار کرد: کم بودن تحرک نسبت به تغذیه و نبود فرهنگ ورزش از دلایل این موضوع است.

وی با اشاره به صدور مجوز ۷ واحد پخت نان کامل در محلات، ادامه داد: با توجه به گردشگرپذیر بودن محلات، تعدد فست‌فودها اجتناب ناپذیر است و با ایجاد سامانه صدور مجوزها، برخی موارد در آن رعایت نشده است همچنین برخی نکات ترافیکی آن رعایت نمی‌شود و مشکلاتی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

فرماندار محلات با تاکید بر تغییر رویکردها و توجه تمام خانواده به اصلاح سبک زندگی، افزود: می‌توان در صورت وجود امکان قانونی از ظرفیت بخشی از نمره درس تربیت بدنی برای تناسب اندام استفاده کرد و باید تلاش شود تا آمار اضافه وزن و چاقی در سال دیگر نسبت به سال جاری کاهش پیدا شود.

اسماعیل جیریایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات نیز در این نشست با اشاره به اقدامات گوناگون برای آغاز سال تحصیلی بانشاط، گفت: دستگاه‌هایی که می‌توانند با نگاه مثبت، خلاء‌های موجود را پوشش داده و همراه آموزش و پرورش باشند، مانند همیشه در کنار آموزش و پرورش باشند تا میزبانی خوبی از دانش‌آموزان داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات نیز در این نشست، اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان را یکی از مشکلات پیش رو دانست و گفت: شهرستان محلات رتبه اول اضافه وزن و چاقی در دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده است به طوری‌که بیش از ۱۴ درصد دچار اضافه وزن و بیش از ۱۰ درصد دچار چاقی هستند.

مسعود مظلومی با بیان اینکه سبک زندگی در شهرستان و تعداد زیاد فست‌فودها و همجواری با مدارس، از دلایل این موضوع است، گفت: برنامه ایران اکو با مدیریت سازمان بهداشت جهانی در سطح دنیا در حال اجرا است که برنامه مدونی است و باید اذعان کرد که مدارس یکی از مؤثرترین نقاط برای اجرای این طرح در میان خانواده‌ها و مجاب کردن آنها است.

وی استان مرکزی را از استان‌های پیشتاز در عرصه نان کامل دانست و افزود: در شهرستان دلیجان ۲ واحد عرصه نان کامل وجود دارد اما در محلات هیچ واحدی راه‌اندازی نشده و محلات رتبه مناسبی در این زمینه ندارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *