0

گناباد دارای بیشترین سطح زیرکشت سماق کشور است

گناباد دارای بیشترین سطح زیرکشت سماق کشور است
بازدید 11

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیروزی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد عصر یکشنبه در هفتمین جشنواره سماق که در سالن شهید دکتر چمران این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی و شناساندن بیشتر محصول ارزشمند سماق برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد بررسی راهکارهای افزایش سطح زیر کشت سماق در منطقه و جلوگیری از خام فروشی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: در این همایش جدیدترین مقاله‌ها و تحقیقات انجام شده درباره خواص غذایی و دارویی سماق نیز توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ارائه شد.

گناباد دارای بیشترین سطح زیرکشت سماق کشور است

فرماندار گناباد نیز در این همایش به ظرفیت‌های زیاد بخش‌های اقتصادی و کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: برخورداری از بیشترین سطح زیرکشت سماق در کشور از جمله مهمترین ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گناباد است.

رضا نصیری، ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی در بخش کشاورزی از جمله برای محصول سماق را ضروری دانست و تصریح کرد: با ایجاد و توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی و دامی، رونق اقتصادی نیز در این بخش افزایش می‌یابد.

وی فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی را موجب ارتقای جایگاه شهرستان گناباد در بازارهای رقابتی صادراتی داخلی و خارجی دانست.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان در این همایش در ادامه با حضور در روستای خانیک از توابع بخش کاخک شهرستان گناباد از نزدیک از اراضی زیر کشت سماق و برداشت این محصول بازدید کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *