0

کتابخانه و نمازخانه مدارس خراسان جنوبی تجهیز شد

کتابخانه و نمازخانه مدارس خراسان جنوبی تجهیز شد
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: خواندن نماز جماعت در مدارس زمینه ساز کاهش اضطراب‌ها، ناهنجاری‌ها، ضدارزش‌ها و مشکلات اخلاقی است‌.

وی تأکید کرد: در راستای عملیاتی کردن راهبردهای اجرایی طرح جامعه توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز مدارس، تحقق طرح فراگیر پرورشی و اقامه نماز جماعت با شکوه در مدارس، برای گام اول، مدارس فاقد نمازخانه شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: احداث ۳۱۱ نمازخانه در مدارس شهری و روستایی استان ضروری است.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: گزارش نیاز استان جهت احداث نمازخانه مدارس، به وزارت و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارسال شده و با توجه به میزان اعتبار بالا در ساخت و تجهیز نمازخانه‌ها، افزون بر ورود اداره کل نوسازی، نیازمند کمک خیرین و سایر دستگاه‌ها نیز هستیم.

وی گفت: همچنین حمایت از دانش آموزان مدارس و مناطق کم برخوردار، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و مهارت آموزی ایشان ۳ راهکار ضروری در مسیر تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به شمار می‌روند.

موسوی نژاد عنوان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی، بی تاب فرارسیدن اول مهر و حضور در بوستان‌های مدارس هستند تا با کسب علم و معرفت قدم در مسیر ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی و آموزش و پرورش قوی گذارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تصریح کرد: تهیه محتوای فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تجهیز نمازخانه‌ها و کتابخانه‌های مدارس و تجهیز اتاق بهداشت مدارس به جعبه کمک‌های اولیه از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نخستین روز بازگشایی مدارس بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد جهت تسریع در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان اتباع و دانش آموزان متوسطه دوم اداره کل ثبت احوال در عکس دار کردن و صدور معرفی نامه برای دانش آموزان اتباع در اسرع وقت اقدام کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *