0

جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام در خوسف برگزار شد

جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام در خوسف برگزار شد
بازدید 4

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری در جشنواره ملی شعر آئینی ابن حسام که در خوسف برگزار شد، اظهار کرد: تمام بخش‌ها در شهرستان خوسف با علم و اخلاق و فرهنگ و هنر سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه این منطقه سرزمین نخبگان علمی و فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: به راستی شخصیت‌هایی چون ابن حسام خوسفی چه کرده‌اند که تبدیل به یک شخصیت ماندگار شده‌اند و آیا ما می‌توانیم در این جایگاه قرار بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: اعمال ما عادات ما را شکل می‌دهد و مجموعه اینها شخصیت و سپس سرنوشت ما را رقم می‌زند و افکار باید از کودکی هدایت شوند و با تمرین و تکرار باید عادات خوب را تقویت کرد.

جعفری با بیان اینکه خراسان جنوبی سرزمین شخصیت‌های گمنام است، تصریح کرد: شخصیت‌های بسیار بزرگ، بی‌نظیر و خودساخته استان کمتر شناخته شده‌اند که این امر اهمیت کار نهادهایی چون جهاد دانشگاهی را نشان می‌دهد و ما باید به تأسی از این کار بزرگ فرهنگی که در خلال جشنواره ملی شعر ابن حسام دیدیم، سفیر این معرفی‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: آحاد مردم باید سفیران فرهنگی معرفی شخصیت‌های بزرگ منطقه خود باشند.

جشن مفاخر در قید حیات خوسف برگزار می‌شود

حسینی فرماندار شهرستان خوسف هم در این مراسم گفت: ۲۴ مهرماه جشن مفاخر در قید حیات خوسف برگزار می‌شود.

به گفته وی ظرفیت‌های دیار شعر و ادب، تنها قابلیت‌های کشاورزی، معدنی و گردشگری نیست بلکه خوسف در کنار این توانمندی‌ها، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فراوانی دارد.

حسینی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوسف در سال گذشته که زمینه‌ساز برگزاری این کنگره ملی شد، اظهار داشت: از آثار و فواید بسیار برگزاری هفته فرهنگی خوسف، افزایش بازدیدها از مقبره ابن حسام خوسفی، افزایش ۵۰ درصدی آثار رسیده به جشنواره ابن حسام خوسفی و …است.

وی با تأکید بر اینکه مفتخریم که این جشنواره به صورت مردمی برگزار شده، متذکر شد: ۲۸ آبان هم کنگره ملی ابن حسام خوسفی برگزار خواهد شد.

انتخاب ۹ اثر برتر در جشنواره شعر آئینی ابن‌حسام

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم گفت: از میان ۴۸۹ اثر واصله به دبیرخانه جشنواره، پنج اثر آئینی، سه اثر مقاومت و یک اثر در بخش دانشجویی به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.

سید محمدحسین سید کاشی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در سال‌های ۹۷، ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری ابن حسام خوسفی را با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار کرده، اظهار داشت: این جشنواره‌ها با هدف معرفی شخصیت ابن حسام به مردم برگزار شده است.

وی تصریح کرد: امسال با حمایت و همت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین‌بار کنگره ملی ابن حسام در بخش‌های مختلف در حال اجراست که جهاد دانشگاهی بخش فرهنگی آن را برعهده دارد.

شایان ذکر است؛ ۴۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آئینی ابن حسام خوسفی ارسال شده بود که پس از داوری، ۵ اثر آئینی، ۳ اثر مقاومت و یک اثر در بخش دانشجویی به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر معرفی و تجلیل شدند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *