0

بیش از ۹۸ درصد از نسخه های سرپایی در استان مرکزی الکترونیکی است

بیش از ۹۸ درصد از نسخه های سرپایی در استان مرکزی الکترونیکی است
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک بوالحسنی اظهار کرد: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی از ابتدای سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در چهار شهرستان خمین، محلات، دلیجان و شازند کلید خورد که پس از بررسی نقاط ضعف و قوت آن، طرح در سال ۱۴۰۰ به صورت کشوری و نیز در استان مرکزی اجرایی و عملیاتی شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: از جمله اهداف اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ایران و سایر سازمانهای بیمه گر پایه حفظ محیط زیست با حذف دفاتر کاغذی، کنترل مصرف دارو و جلوگیری از استفاده بی رویه از کد ملی بیمه شدگان با احراز هویت توسط مؤسسات طرف قرارداد، جلوگیری از قاچاق دارو بخصوص داروهای گران قیمت با استفاده از کد اصالت دارو در سامانه‌های الکترونیک، اعمال تخفیف‌ها شامل ویزیت، دارو، آزمایش و سایر خدمات در سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک جهت بیماران خاص و صعب العلاج و ۳ دهک‌های درآمدی دانست.

بوالحسنی ادامه داد: ایجاد امکان تبادل اطلاعات الکترونیک با سازمانهای بیمه گر پایه و تکمیل جهت محاسبه برخط سهم بیمه تکمیلی، استقرار ارجاع الکترونیک در بستر سامانه نسخه نویسی الکترونیک برای تمام شدگان برای تمامی افراد داری بیمه پایه از نتایج دیگر استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است.

بوالحسنی گفت: بیش از ۹۸ درصد نسخ سرپایی رسیدگی شده توسط اداره کل بیمه سلامت از مؤسسات طرف قرارداد استان به صورت الکترونیکی بوده که به طور میانگین روزانه ۶۲۰۰ نسخه الکترونیکی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تنها حدود ۱.۵ درصد نسخ به صورت کاغذی به علت مشکلاتی از قبیل قطعی برق، قطعی موقت سامانه‌ها، اینترنت اتفاق می‌افتد که این امر طبیعی است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بالغ بر ۱,۷۰۰ میلیارد ریال در بخش سرپایی هزینه اسناد درمانی رسیدگی شده است.

بوالحسنی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان با جمعیتی بالغ بر ۶۴۶ هزار نفر بیمه شده خدمات تشخیصی درمانی خود را از طریق ۷۳۷ مؤسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد دریافت می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *