0

استحصال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن شلتوک در گیلان

استحصال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن شلتوک در گیلان
بازدید 7

صالح محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات آماری وضعیت شالیکاری گیلان اظهار کرد: گیلان به لحاظ کشت و کار و تولید برنج در کشور حرفی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت حدود ۳۰۰ بهره بردار کشاورزی در حوزه تولید برنج در این استان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری بیش از ۲۳۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان زیر سطح کشت برنج رفت.

به گفته محمدی، ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان زیر کشت ارقام محلی رفته و ۱۲ هزار هکتار آن زیر کشت پرمحصول نظیر خزر، شیرودی، فجر، آنام و گیلانه رفته است.

وی از استحصال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک در گیلان خبر داد و افزود: این مقدار شلتوک با محاسبه برداشت راتون در اراضی کشاورزی و شالیزاری گیلان تحقق یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت مکانیزه برنج بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان بیان کرد: سطح برداشت مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری گیلان ۲۱۰ هزار هکتار گزارش شده است.

محمدی با بیان گیلان تأمین کننده ۳۰ درصد از کل برنج تولیدی کشور است، گفت: سهم گیلان در همه بخش‌ها و شاخه‌های کشاورزی دارای رتبه‌های ممتاز است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *