0

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین الگوی انسجام ملی است

هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین الگوی انسجام ملی است
بازدید 9

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس آمده است: تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی، سرشار از افتخارات غرورآفرینی است که مردمان این سرزمین با غیرت و شجاعت خود برگ‌های زرینی را در این تاریخ به یادگار گذاشته‌اند. دورانی به نام دفاع مقدس، یادآور سالگرد مقاومت دلیرانه مردان و زنانی است که برای دفاع از ایمان و اعتقاد خویش تا پای جان ایستادگی کردند و همچون نگینی درخشان بر تارک انقلاب اسلامی نقش بستند.

در ادامه آورده شده است: هفته دفاع مقدس که با هفته وحدت مصادف شده است، فرصتی گران‌بها برای تبیین و ترویج جامع‌ترین الگوی کارآمد اتحاد و انسجام ملی، یعنی دوران طلایی دفاع مقدس است؛ دورانی که با خلق حماسه‌های بزرگ، توانست هیمنه پوشالی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را بشکند و در تاریخ جاودانه شود.

همچنین تصریح شده است: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، تمام قدرت نظامی و سیاسی آمریکا و مزدورانش، با حمایت از رژیم بعثی عراق، تلاش کردند نور انقلاب را در ایران خاموش کنند و جنگ تحمیلی را علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداختند. اما مقاومت و ایستادگی جانانه هشت ساله ملت ایران در برابر کفر جهانی، ایران اسلامی را به طلایه‌دار عزت، آزادگی و استقلال در چشم جهانیان بدل کرد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه افزود: پیروزی‌های عظیم دفاع مقدس، حاصل ایمان به خداوند متعال، اعتماد و اتکا به نیروهای عظیم مردمی، وحدت، ولایتمداری و تبعیت محض از امام عظیم الشان، امید به آینده و روحیه خودباوری بود؛ پیروزی‌هایی که تحت هدایت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) رقم خورد و باعث شد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، امروز ایران اسلامی را به الگویی بی‌بدیل از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، حتی در میدان‌های سخت و جنگ‌های شناختی، تبدیل کند.

سردار مسلمی تاکید کرد: دفاع مقدس، گنجینه‌ای عظیم است که تجارب و دستاوردهای بی‌شمار آن، نه تنها در بالندگی و پیشرفت‌های چشمگیر کشور در عرصه‌های مختلف دفاعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری آشکار شده، بلکه جمهوری اسلامی ایران را به سطحی کم‌نظیر از امنیت پایدار و بازدارندگی در برابر دشمنان استکباری و صهیونیستی رسانده است. همچنین این دفاع، نماد بارز مقاومت و ایستادگی برای ملت‌های مظلوم منطقه به ویژه غزه و فلسطین اشغالی است.

وی با محکوم کردن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی آورده است: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، در نسل‌کشی مردم بی‌دفاع غزه و کشتار مظلومان منطقه، نشان داد که جز با ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان جهان، نمی‌توان به استقلال، آزادی و عدالت دست یافت.

همچنین بیان کرد: از این‌رو، دفاع مقدس و میراث شهیدان والامقام، همواره راه اعتلای اسلام و مقاومت در برابر تمامی توطئه‌ها، تهدیدات و تحریم‌ها را به ملت‌های آزاده جهان نشان داده است؛ راهی که می‌توان از طریق آن پرچم عزت، سربلندی و اقتدار را برافراشت و برای تحقق عدالت و آزادگی، برگرفته از آموزه‌های ناب اسلام محمدی (ص)، گام‌های استواری برداشت.

در ادامه آمده است: بنابراین، باید هوشیار باشیم تا مسأله دفاع مقدس، که به‌فرموده امام خامنه‌ای عزیز، حیات کشور است، مورد غفلت یا تحریف دشمنان قرار نگیرد. چرا که ما «در مسیر فتح قله‌ها» هستیم و باید ابعاد و حقیقت دفاع مقدس، که فتح ارزش‌ها و مصداق بارز جنگ اراده‌ها بود، را برای نسل جوان تبیین کنیم.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، به ویژه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران و در رأس آنها سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و همچنین تبریک میلاد خجسته رحمة للعالمین، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت بشریت حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و هفته وحدت و میلاد مبارک امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به مردم ولایتمدار و علوی‌تبار مازندران، تجدید بیعت خود را با فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام کرده و اطمینان می‌دهم که با اقتدا به شهدای والامقام، با صلابت و آمادگی روزافزون، برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مرزهای ایران اسلامی، تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد و در راه اجرای فرامین مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)، تلاش خواهیم کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *