0

۱۹ میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد

۱۹ میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد
بازدید 8

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان پیرانشهر با بیش از ۱۵ میلیمتر دومین شهر پر بارش آذربایجان غربی بود و بارش‌ها در سردشت و ماکو ۱۲ میلی‌متر، شاهین دژ ۱۰ میلی‌متر و خوی نیز ۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در بقیه شهرهای استان نیز بارندگی‌های بین یک تا ۶ میلی‌متر ثبت شده است‌.

صابری با بیان اینکه بارندگی‌ها همچنان در استان ادامه دارد افزود: تا روز دوشنبه بارش باران و رگبار و رعد و برق در استان بخصوص نقاط شمالی و مرکزی ادامه دارد و وزش باد هم در نقاط جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه بارشی تضعیف می‌شود ادامه داد: از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار همراه با مه صبحگاهی برای استان پیش بینی می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه هشدار سطح نارنجی شماره ۲۱ و با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی صادر شده است گفت: توصیف سامانه رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید است که زمان شروع شنبه بوده و نوع مخاطره رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) همراه با تندباد لحظه‌ای و مه گرفتگی است.

وی اظهار کرد: منطقه اثر مناطق شمالی و تا حدودی مرکزی استان بوده و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و سازه‌های سبک، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد بود.

صابری توصیه کرد: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای لازم است.

وی بیان کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، محافظت و پوشش محصولات کشاورزی بویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی نیز از ضروریات است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *