0

پل لاتیدان بزرگترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران مرمت می‌شود

پل لاتیدان بزرگترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران مرمت می‌شود
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و سید عبدالله هاشمی عضو انجمن خیرین میراث‌فرهنگی از پل تاریخی لاتیدان بازدید کردند.

محمد محسنی در این بازدید اظهار کرد: که در این بازدید مقرر شد این ابر پروژه مرمتی از طریق انجمن خیرین میراث‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان با نظر و پشتیبانی استاندار و مجمع نمایندگان و با محوریت اداره کل میراث‌فرهنگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پل لاتیدان مربوط به دوره صفویه است که با ۲۲۳ دهانه و بیش از هزار متر طول، طولانی‌ترین پل تاریخی ایران به‌شمار می‌رفته افزود: د رحال حاضر، ۲۳۰ متر از طول و ۳۰ دهانه از پل باقی مانده است.

محسنی اظهار کرد: پل لاتیدان نمادی از تاریخ، فرهنگ و هویت منطقه است که نیاز به نگهداری دارد تا به نسل‌های آینده منتقل شود. و مرمت این پل به منظور حفاظت از ارزش‌های تاریخی و معماری آن انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: با بازسازی و احیای این پل تاریخی، پتانسیل جذب گردشگران داخلی و خارجی به منطقه افزایش می‌یابد و پل لاتیدان با معماری خاص خود می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایران تبدیل شود.

پل لاتیدان در شهرستان بندر خمیر روی رودخانه کل (کول) ایجاد شده و به‌شماره ۱۹۹۸ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *