0

اسکان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر در بقاع متبرکه گیلان

اسکان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر در بقاع متبرکه گیلان
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: وقف در لایه‌های مختلف زندگی اجتماعی و فردی اثر مثبت و سازنده‌ای دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت ۱۴ وقف جدید در این استان خبر داد و اضافه کرد: گیلان دارای پنج هزار موقوفه ،۲۳ هزار رقبه و ۹۵۱ امام زاده، سه هزار و ۳۰۰ مسجد و حسینیه است.

تدینی از ثبت ۹۵ درصدی املاک وقفی گیلان خبر داد و بیان کرد: ۱۵۰ پرونده در حوزه موقوفات در جریان است که از این میزان ۳۷ حکم جدید به نفع موقوفات صادر شده‌است.

وی از انجام حدود ۳۰ هزار مترمربع کارهای عمرانی و مرمتی در گیلان خبر داد و افزود: کارهای عمرانی و مرمتی از هفته وقف سال گذشته تا کنون در گیلان انجام شده و این روند ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ثبت موقوفات و وجود بقاع متبرکه در این استان بیان کرد: آمار موقوفات و بقاع متبرکه در گیلان نشان دهنده ولایت مداری، نوع دوستی و ایمان مداری مردم این استان است.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه گیلان از استان‌های برتر در موقوفات و بقاع متبرکه است، گفت: ثبت ۱۴ موقوفه جدید با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال در گیلان انجام شده است.

به گفته وی ۷ هزار متر مربع در بخش موقوفات در دو حوزه سرمایه گذاری و عمرانی با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان در گیلان صورت گرفته است.

حجت الاسلام تدینی همچنین اضافه کرد: در بخش مرمت و بازسازی بقاع متبرکه حدود ۳۱ هزار متر مربع با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در دو حوزه سرمایه گذاری و عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح امین موقوفات در این استان خبر داد و بیان کرد: ۴۰ نفر امین موقوفات در گیلان فعالیت می‌کنند.

تدینی از اسکان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگران در ایام نوروز در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و اضافه کرد: بخشی از بار خدمات دهی حوزه گردشگری گیلان برعهده بقاع متبرکه است.

وی با تاکید بر مردمی سازی صیانت از موقوفات در گیلان افزود: مردمی سازی و برون سپاری در حفظ و حراست از موقوفات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ضرورت به روز رسانی اسناد اجاره موقوفات در استان بیان کرد: اسناد اجاره ۵ هزار رقبه در گیلان به روز رسانی شده است.

تدینی از کسب رتبه نخست یک گیلانی در مسابقات بین المللی قرآن خبر داد و اضافه کرد: گیلان از استان‌های برتر در حوزه قرآنی در کشور و جهان اسلام است.

وی از برگزاری بیش از ۳ هزار محفل انس با قرآن در گیلان خبر داد و افزود: شناسایی و معرفی فعالین و استعدادهای قرآنی در استان گیلان مورد تاکید است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *