0

۷۳ نفر از محکومان در آذربایجان غربی حائز شرایط عفو رهبری شدند

۷۳ نفر از محکومان در آذربایجان غربی حائز شرایط عفو رهبری شدند
بازدید 4

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در این خصوص اظهار کرد: با پیشنهاد کمیسیون عفو استان و عنایات ویژه مقام معظم رهبری ورئیس قوه قضائیه این ۷۳ نفر به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام مشمول عفو شدند.

وی اضافه کرد: از نکات ارزشمند این عفو در هفته وحدت این است که در بین مشمولان عفو، یک نفر از اقلیت‌های دینی (ارمنی) و بقیه هم اهل تسنن و اهل تشییع و هستند یک نفر محکوم به اعدام هم در میان مشمولان است که به لحاظ نبود سابقه کیفری مؤثر، احراز اصلاح، توبه و تأهل مشمول عفو شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این رأفت و رحمت دین مبین اسلام است که همه ادیان و مذاهب را مورد عنایت قرار می‌دهد و در سالروز میلاد پیامبر نور و رحمت و مهربانی و یگانه الگوی وحدت موجب، رهایی محکومان می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع)، با درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و ۸۸۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *