0

بهترین تولیدات کشاورزی در املاک موقوفه مازندران انجام می شود

بهترین تولیدات کشاورزی در املاک موقوفه مازندران انجام می شود
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته وحدت و ولایت پیامبر اکرم صلی الله اظهار کرد: بهترین تولیدات کشاورزی در استان املاک موقوفات انجام می‌شود و امسال در میاندرود بهترین کشت شالی را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه شهرستان گلوگاه در تولید انار گندم و برنج سرآمد است از وقف ۷۰۰۰ متر مربع باغ توسط یک کشاورز به نام حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف برای کودکان بی‌سرپرست خبر داد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی برای مساعدت به انواده‌های نیازمند و کم برخوردار ۸۰۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم هر ماه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، گفت: تجهیز مراکز درمانی برابر نیات واقفی از دیگر طرح‌هایی است که در استان در دست اجرا است.

وی ازتخصیص هشت میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس و امامزادگان استان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی خبر داد و گفت: ۱۲۲ نفر برای مدیریت موقوفات و رصد و پالایش پرونده‌ها و اسناد اجاره منصوب شدند.

وی شمار سند اجاره موقوفات صادر شده متصرفی و غیرمتصرفی را ۷۸ هزار و ۵۶ فقره برشمرد و گفت: سه هزار و ۹۷۷ فقره سند مالکیت به مساحت ۸۰۵ هزار و ۶۱۰ مترمربع اخذ شد که سهم وقف آن ۲۳۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

وی از تعیین تکلیف دو هزار و ۱۱۰ پرونده طرح شده در محاکم قضائی خبر داد و گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و ۱۶ میلیارد تومان نیز برای کمک به مدارس دینی صرف شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اعزام سه هزار و ۵۸ مبلغ بومی و غیربومی درباره طرح‌های حوزه بقاع و موقوفات گفت: ۱۲۷ پروژه ساخت، تکمیل و بازسازی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان و ۱۷۵ طرح جامع با اعتبار دو میلیارد تومان در دست اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: در حال حاضر تهیه اطلاعات مکانی هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و ۴۳ هزار و ۵۰۰ رقبه با اعتبار ۸.۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی اجرای ۵۷ پروژه مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی، اجرای ۵۳ پروژه باغی، انجام ۲۵۰ هکتار کشاورزی و ۳۸ هکتار زراعت چوب را از دیگر طرح‌ها برشمرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *