0

۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس

۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ قاسم خاموشی شامگاه سه‌شنبه در آئین بزرگداشت مجاهدان در غربت، مقاومت و تمدن نوین اسلامی که در نمایشگاه عطر لاله ۴ محلات برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان با دفاع و از خودگذشتگی، موجب افتخار و سربلندی مردم شدند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری گنجینه پایان‌ناپذیری است که سالیان زیادی می‌توان از این ظرفیت معنوی بهره گیری کرد.

وی افزود: آنچه تاکنون روایت شده، گوشه کوچکی از این رشادت‌ها است چرا که در دوران جنگ ۲ ابرقدرت شرق و غرب و بیش از ۳۰ کشور به صورت مستقیم با رژیم بعث تعامل و همکاری داشتند.

سرتیپ خاموشی افزود: دشمنان تمام محاسبات را به گونه‌ای انجام داده بودند که طی یک هفته نظام را از پای درآورند اما در این راستا، رشادت و از خودگذشتگی جوانان و ایثارگری و صبر خانواده‌ها را محاسبه نکرده بودند و دنیا نیز باور نمی‌کرد که خانواده‌های معظم شهدا اینگونه ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی، دشمن اقتدار امام راحل را محاسبه نکرده بود و کشور نیز آماده جنگ نبود و نیروهای نظام آرایش نظامی نداشتند اما کمتر از ۲۴ ساعت، ۱۹۰ هواپیمای ارتش ایران، زیرساخت‌های دشمن را مورد هدف قرار داد.

وی گفت: جوانان ارتش هوانیروز در کمتر از ۲۴ ساعت در سومار، ایلام، اهواز و خرمشهر جلوی دشمن را گرفته و یگان زرهی را که به سمت ایران آمده بود، زمینگیر کردند.

۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس

سرتیپ خاموشی با اشاره به اینکه دشمن وحدت، همدلی و ایثارگری جوانان را محاسبه نکرده بود، گفت: بسیج اقشار مختلف در کمترین زمان شکل گرفت و اشغالگران بعد از ۸ سال با حقارت تمام از خاک کشور رفتند و اکنون که با اقتدار در دنیا حرف برای گفتن داریم، آثاری از آن توطئه چینان وجود ندارد و خودشان به گورستان تاریخ پیوستند.

وی اظهار کرد: این اقتدار حاصل بصیرت و تدابیر امام و مردم بود و باید اذعان کرد در طول ۸ سال دفاع مقدس، هوانیروز بیش از ۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد و همان جوانان نه تنها ۸ سال دفاع مقدس بلکه ۱۸ ماه قبل از آن در مناطق شمال غرب، حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: این اقدام عظیم به لطف خدا در مجموعه هوانیروز انجام شد و اقتدار کنونی جامعه به واسطه ایثارگری شهدا، بزرگترین و قوی‌ترین یگان بالگردی در خاورمیانه در اختیار نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: اکنون جوانان کشور تمام قطعات بالگرد را می‌سازند و بالگردها به تجهیزات روز دنیا مجهز شده اند همچنین در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، توانمندی‌های ارزشمندی کسب شده است.

سرتیپ خاموشی گفت: اکنون موشک‌هایی با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر داریم و با فاصله زیاد از مرزها در حال دفاع از کشور هستیم که باید این مسیر را ادامه دهیم.

وی افزود: هر زمان گوش به فرمان امام راحل و رهبری بودیم و وحدت کلمه را حفظ کردیم، موفقیت‌های زیادی حاصل شد و به طور حتم با بصیرت جوانان و حرکت در مسیر رهبری، می‌توان از تمام مشکلات گره گشایی کرد.

وی تصریح کرد: امروزه در تمام استان‌های کشور، توسط هوانیروز و اورژانس هوایی، خدمت‌رسانی به مردم در حال انجام است و به برکت نظام جمهوری اسلامی، به محروم‌ترین نقاط کشور خدمت رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال، تمام مناطق کشور تحت پوشش اورژانس هوایی است، گفت: سال گذشته هواپیماهای بال ثابت، جان ۱۴ نفر را با جابجایی اعضای پیوندی، نجات دادند و در چند ماه گذشته یک بانوی باردار از محروم‌ترین نقطه زاهدان که نیاز به پیوند کبد داشت، جابجا شده و در کمترین زمان، خدمات درمانی به وی انجام شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *