0

فرهنگ و هنر پیشران وفاق ملی/هنرمندان استانها جایگاه ملی پیدا کنند

فرهنگ و هنر پیشران وفاق ملی/هنرمندان استانها جایگاه ملی پیدا کنند
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسماعیلی عصر چهارشنبه در سومین جشن مهر سینمای ایران، اظهار کرد: سیاست عدالت فرهنگی ایجاب می‌کند که جشن مهر سینمای ایران با هدف دیده شدن هنرمندان و تجلیل از آنها و پیشکسوتان و پیوند هنرمندان با مردم هر سال برگزار شود باید بستری ایجاد کنیم تا هنرمندان استان‌ها جایگاه ملی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سینما رسانه‌ای بسیار موثر و قدرتمند است و فرهنگ و هنر می‌تواند همبستگی و وفاق ملی بزرگی ایجاد کند، عنوان کرد: یکی از عملکردهای ما برای رونق سینما در شهرستان‌ها ایجاد زیر ساخت‌ها از قبیل احداث سالن‌های سینماست و تلاش می‌کنیم این سالن‌ها افزایش پیدا کند.

اسماعیلی افزود: آذربایجان غربی از هنرمندان توانمندی برخوردار است و در زمینه تولیدات هنری می تواند موفق عمل کند و در این استان آثار خوبی مانند فیلم سینمایی در آغوش درخت تولید و نماینده ایران در اسکار شده است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و تعداد سینماها نیز افزایش پیدا می کند و در زمینه آموزش نیز از تجربیات پیشکسوتان برای انتقال تجربه آنان به جوانان استفاده می شود.

آذربایجان غربی یکی از قطب های سینمایی کشور است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های سینمایی کشور است، اما چند سالی است از رونق افتاده، امیدواریم با تدابیر لازم مسئولان و اتخاد تصمیمات به جا و درست شاهد رونق هنر، بخصوص سینما و عکاسی و جشنواره‌های هنری در استان با تلاش جوانان مستعد باشیم.

علیرضا نوروزی تصریح کرد: پیشکسوتان هنر در استان گنجینه و سرمایه ارزشمند ما هستند و باید با قدردانی و حفظ جایگاه آنها حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: انجمن سینمای جوان نیروهای خلاقی دارد که چندین فیلم کوتاه تولید کرده و این تولیدات به جشنواره ها راه یافته اند بنابراین انتظار می رود حمایت های لازم از این هنرمندان جوان و همچنین هنرمندانی که در نقاط مختلف استان وجود دارد و هنوز شناخته نشده اند، انجام شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ارومیه نیز در این آیین گفت: پرورش بیش از ۵ هزار نفر هنر جو در زمینه فیلم سازی و فیلمنامه نویسی و ۵۳ کلاس فیلمسازی، ۱۲۵ کلاس عکاسی، ۲۳ کلاس تصویر برداری، ۴۵ ورک شاپ، بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه مستند داستانی و تجربه گرا، ۱۰۵ پاتوق فیلم، از مهمترین برنامه‌های انجمن سینمای جوان ارومیه است.

نوید عزیزی ادامه داد: انجمن سینمای جوان، بزرگ ترین مدرسه فیلم سازی و تولید فیلم کوتاه است و آموزش ها و دوره های مختلف در حوزه فیلم سازی و رشته های مختلف سینما در آن برگزار می شود.

رونمایی از پوستر و فیلم مستند هنرمندان و تجلیل از آنها پایان بخش این مراسم بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *