0

بقاع متبرکه پایگاه فعالیت‌های دینی و اعتقادی شدند

بقاع متبرکه پایگاه فعالیت‌های دینی و اعتقادی شدند
بازدید 9

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران اوقاف استان با بیان اینکه در عرصه زندگی انسان خدمت‌هایی است که واقعیتش بر او پوشیده است، اظهار کرد: در همین راستا امکان دارد بعضی از مسائل و موضوعات مختلفی که در اطراف خدمات شما به وجود می‌آید، موجب شود تا اندازه‌ای فضلیت و ارزش باطنی اصل قضیه پوشیده باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خیرات و مبراتی که از سالیان گذشته به وسیله خیرین و انسان‌های معتقد و با اخلاص تحت عنوان موقوفه ایجاد شده در حقیقت به صورت صدقه جاریه برای آنان باقی می‌ماند، افزود: این پاداش و ثواب برای عواملی که موجب می‌شوند این خیرات ادامه پیدا کند و از هر گزند و آسیبی محفوظ بماند و در نهایت برحسب تکلیف شرعی خود به آن نقطه هدفی واقف برسد نیز دارای ثواب و پاداش معادل فرد خیّر هستند.

وی با تاکید بر اینکه در بیشتر موارد اصل نتیجه حرکت وقف مربوط به کسانی است که عامل اجرایی آن خیرات قرار گرفته اند، ادامه داد: بنابراین گاهی این واقعیت از نظر فضیلت عملی بر ما پوشیده است؛ بسیاری از خدماتی که شما امروز انجام می‌دهید اگر بنا بود با تکیه بر امکانات خودتان باشد، امکان نداشت اما امروز می‌بینیم که با تکیه بر موقوفات ممکن شده است.

علم الهدی با بیان اینکه شما عاملان اصلی در جریان این خدمت دینی و انسانی هستید، ابراز کرد: فعالیت و خدمت شما از دو جهت مورد توجه است، نخست اینکه شما مباشر اصلی خدمت هستید و دوم اینکه فرد خیّری که بعد از گذشت ۲۰۰ یا ۱۰۰ سال از آن عالم، اجرای این خیرات را در دست شما مشاهده می‌کند و پاداش این مستغلات عظیم بعد از مرگ به او می‌رسد نیز شما را دعا می‌کند و در آن عالم هم مشمول دعای خیر او قرار خواهید گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته باید دقت کنید که تمام این مسائل یک چاشنی اساسی دارد که اگر محفوظ ماند این ارزش‌ها محقق می‌شود و آن مسأله اخلاص است که به عنوان «خدمت به خدا» و «خیرات و مبرات»، تمام این ارزش‌ها و قیمت‌های معنوی آن برای انسان مباشر محفوظ می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه آنچه ماهیت عمل خیر و عبادت در درگاه خداوند متعال را حفظ می‌کند اخلاص است، ادامه داد: اما اگر حرکت و فعالیت در اوقاف تنها برای گذران زندگی روزمره و انتخاب یک شغل باشد، طبیعی است که ارزش نخواهد داشت و آن پاداش عظیم و بزرگی که این فعالیت‌ها و خدمات دارد از دست آدم می‌رود.

علم الهدی با ابراز امیدواری از ارتقاء روزانه موقوفات گفت: پیشرفت و وضعیتی که امروز خدمات و فعالیت‌های اوقاف بعد از پیروزی انقلاب دارد نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است و این امر توانسته نقش پررنگی در تثبیت نظام و اعتقادات مردم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ضرورت داشتن پشتکار و اقدام در انجام کارهای بزرگ اشاره کرد و افزود: بقاع متبرکه از زمانی که زیر نظر سازمان اوقاف قرار گرفته‌اند، تبدیل به پایگاه‌هایی برای تبلیغات و فعالیت‌های دینی در شهرها و روستاهای استان شده‌اند که به دنبال آن آبادانی بسیاری نیز در آن مناطق صورت گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *