0

پرداختن به مبانی دینی به زبان هنر دغدغه اصلی حوزه هنر است

پرداختن به مبانی دینی به زبان هنر دغدغه اصلی حوزه هنر است
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر پنجشنبه در اختتامیه هفته فیلم و عکس و آئین تجلیل عوامل اجرایی شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس اظهار کرد: این رویداد فرصتی است تا هنرمندان با بهره‌گیری از خلاقیت و استعدادهای خود، داستان‌ها و مفاهیم مختلف را به تصویر بکشند و جامعه را با نگاه‌های نو و منحصر به فرد خود آشنا کنند.

وی هدف اصلی کارگاه عکاسی و کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی را ارتقا دید هنری و افزایش رویکرد عملی هنرجویان دانست و گفت: ظرفیت موجود در مشگین‌شهر ذوق هنری هنرمندان را نشان می‌دهد که با رشد و توسعه و گسترش بیشتر شاهد روز افزون تولیدات سینمایی کوتاه و بلند خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۳۰ هنرمند با خلق ۳۰ اثر عکاسی توانستند اقلیم و زیست محیط مشگین شهر را به عرصه نمایش بگذارند.

رجبی حوزه هنری را نهاد متولی فرهنگ و هنر دینی در کشور عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین دغدغه حوزه هنری پرداخت به مبانی دینی و انقلابی به زبان هنر است و هنرمندان افسران جنگ عرصه فرهنگ و هنر هستند.

وی با اشاره به فیلم‌سازی حرفه‌ای در سطح استان اردبیل تاکید کرد: باید هنرمندان با تولید فیلم از تولید خود چرخه اقتصادی و معیشتی خود را تامین کنند.

شهرام محمدی، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در این مراسم افزود: امروزه جامعه‌ای توسعه‌یافته محسوب می‌شود که با قدرت جادویی هنر و رسانه در کنار توسعه اقتصادی، آگاهی‌های متنوع و ضروری مردم را بالا ببرد و سواد رسانه یکی از این آگاهی‌ها است.

وی با اشاره به دنیایی که همه چیز در آن خیلی زود فراموش می‌شود، بیان کرد: عکس‌ها سندی هستند که با ثبت یک لحظه، راوی تاریخ می‌شوند و لحظه کوتاهی که در قابی کوچک ثبت می‌شود، آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند خشم، زیبایی، ظلم، امید و اندوه نهفته در درون خود را به دیگران منتقل کند.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: عکس به عنوان یک وسیله هنری نقش بسزایی در خلق آثار هنری و ارزشمند دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *