0

دمای هوای آذربایجان‌غربی ۶ درجه کاهش می یابد

دمای هوای آذربایجان‌غربی ۶ درجه کاهش می یابد
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری روز پنجشنبه در این زمینه افزود: براساس نقشه های پیش بینی از فردا جمعه بارش‌های رگباری نیز در استان آغاز می شود و لازم است شهروندان به توصیه های هواشناسی توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هشدار لازم در این زمینه برای کشاورزان صادر شده است، بیان کرد: هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد برای استان صادر شده که با توجه به نوع مخاطره که رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ)، تندباد لحظه ای، گرد و خاک و کاهش دماست لازم است به آن توجه شود.

صابری اظهار کرد: منطقه اثر همه مناطق استان بوده و زمان پایان بارندگی روز شنبه هفته آینده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: اثر مخاطره احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال آسیب به سازه های سبک است و توصیه می شود شهروندان خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های پرورش ماهی و تسریع در برداشت و انتقال محصولات کشاورزی به انبارها و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی الزامیست.

صابری با بیان اینکه شهرستان تکاب سردترین شهر استان با دمای ۹درجه سانتی گراد بالای صفر بود اظهار کرد: شاهین دژ با ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *