0

صفت «مقدس» بهترین و پرمعناترین لقب برای دفاع مقدس است

صفت «مقدس» بهترین و پرمعناترین لقب برای دفاع مقدس است
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل شامگاه پنجشنبه در مرامس گرامیداشت دفاع مقدس مسجد «حضرت ابوالفضل اکبرلو مشگین‌شهر» اظهار کرد: وقتی از کلمه دفاع مقدس برای ۸ سال جنگ تحمیلی استفاده می‌کنیم باید مردم بدانند که برای کسانی که از ناموس و خاک خود دفاع کردند، جز صفت مقدس هیچ القابی نمی‌شود، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما مظهر حماسه، مقاومت، پایداری، دینداری و مظهر عزت است، گفت: مردم ایران در این جنگ در مقابل هجومی که رژیم بعثی عراق و بسیاری از کشورها که با هم یکی شدند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را که در ابتدای راه خود بود ساقط کنند، جانانه دفاع کردند و با جانفشانی و فداکاری دشمن را شکست دادند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه ما در سال ۱۳۵۶ در منطقه سومار ۸۱ شهید دادیم، ادامه داد: کشورهای سلطه‌گر از جمله آمریکا و شوروی هنگامی که ایران را در شرایط جنگ در مناطق مخلفت دیدند از فرصت استفاده کردند و با ترغیب و تشویق عراق اقدام به عملی کردن نقشه شوم و پلید خود کردند که در این جنگ ۴۵ کشور نیروی انسانی عراق را تامین می‌کرد.

سردار محمدی اصل ادامه داد: کل کشورهای عربی غیر از سوریه و لیبی تا آخر از عراق حمایت کردند اما نمی‌دانستند که ما شیعیان ادامه دهندگان آرمان و اهداف شهدای کربلا هستیم و بازماندگان ما هم ادامه دهنده راه زینب و کربلا خواهد بود.

وی با بیان اینکه داشتن ایمان، اراده قوی را برای رزمندگان در جهت جنگیدن در این راه به وجود آورده بود، اضافه کرد: تمام ارتش‌های دنیا می‌دانند که اصول و اصل جنگ «اصل هشتم» یعنی اصل غافلگیری است که فقط تنها ارتش ایران توانست از این اصل پیروی کند و به پیروزی دست یابد چرا که از ایمان عمیق برخوردار بودند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: دفاع ما الهام گرفته از عاشورا بود و رزمندگان ما با تأسی از شهدای کربلا به میدان آمدند و می‌دانستند کسی که از جان خود می‌گذرد، شکست نمی‌خورد که نتیجه جنگ نیز در تاریخ ایران جاودانه ماند.

سردار محمدی با اشاره به فتنه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: استان ما در فتنه ۱۴۰۱ بی نظیرترین و امن ترین استان در سطح کل کشور بود و عملکرد سپاه استان اردبیل و مردم این دیار در مهار فتنه ۱۴۰۱ مثال زدنی بود چرا که مردم اردبیل با الگوبرداری از حضرت عباس (ع) ولایتمداری خود را در عمل اثبات کرده و در بحران‌ها، حوادث و بلایا درخشان ظاهر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شاید تعداد محدودی از افراد بدون نقد و بررسی فریب غربی‌ها را خورده‌اند اما نه تلفاتی داشتیم و غریب به اتفاق آنهایی که گول خورده بودند اکثراً غیربومی بودند که خانواده بالاسرشان نبود اما آنها هم فرزندان ما هستند که باید برای حرکت به سمت اسلام و رعایت حجاب تشویق و ترغیب کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *