0

افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان همدانی با اجرای طرح قاضی مدرسه

افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان همدانی با اجرای طرح قاضی مدرسه
بازدید 3

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شیدایی بعدازظهر روز شنبه در مراسم اجرای طرح قاضی مدرسه که در هنرستان پیرو ناحیه دو بصورت نمادین آغاز شد، اظهار کرد: این طرح با هدف آگاه سازی دانش آموزان نسبت به جرایم و رفتارهای مجرمانه در سال تحصیلی جاری طرح قاضی مدرسه در بیش از ۱۰۰ مدرسه متوسطه دوم و برای ۳۰ هزار دانش آموز اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح قاضی مدرسه راهی برای افزایش دانش حقوقی دانش آموزان است افزود: انسان امروزی به خوبی می داند مهمترین موهبتی که در پرتو رعایت قانون نصیب انسان می شود امنیت، رفاه و آسایش ، احقاق حقوق و عدالت و جلوگیری از ظلم است.

وی در ادامه عنوان کرد: امروزه در جوامع موضوع امنیت را نوعی نعمت اجتماعی می پندارند. به گونه ای که امنیت نعمتی است که تمام حکومتها برای تحقق آن تلاش می کنند. مقررات به ما می گوید که چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را انجام ندهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان و استفاده از متخصصان خبره، قاضیان دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس متوسطه دوم اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح قضات دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در خصوص مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن، اطلاعات و تجربیات مفیدی را به دانش آموزان، اولیاء و کارکنان انتقال می‌دهند.

شیدایی اظهار کرد: اگر تشکل‌های مردمی در یک عزم جدی به‌ منظور ریشه‌یابی جرایم وارد عمل شده و با همکاری خیران و معتمدان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند در زمان بسیار اندکی آمار وقوع جرم کاهش می‌یابد و دراین میان مربیان و مدیران مراکز آموزشی در شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب نقش مهمی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *