0

ناترازی انرژی در مازندران زیاد است

ناترازی انرژی در مازندران زیاد است
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، نوراله ادبی فیروزجائی ظهر شنبه در سی و هفتمین یادواره ۳۳ شهید والامقام نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به افزایش تولید برق اظهار کرد: با توجه به گرمای بی سابقه تابستان در شش ماه ابتدای سال بیش از ۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از برق کشور توسط نیروگاه شهید سلیمی تأمین می شود در این راستا برای بازیابی توان و ارتقاء آمادگی واحدها جهت تولید پایدار انرژی در ایام پیک تابستان آینده هم اکنون تعمیرات برخی از واحدها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان ناترازی انرژی در مازندران تصریح کرد: علی رغم ناترازی زیاد انرژی در سطح مازندران خروج واحدهای تولیدی نیروگاه نکا بسیار سخت و دشوار است که در این راستا با توجه به مشکل جدی در حوزه برق باید صرفه جویی در این بخش همچنان گذشته انجام شود.

ادبی در ادامه گفت: امنیت و تمامیت ارضی کشور مرهون ایثار، رشادت و برکت خون شهدا است که توانسته پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب همچنان با صلابت و پرقدرت در بین کشورهای جهان استوار باشد.

وی متذکر شد: نیروگاه شهید سلیمی نکا در سه مرحله بمباران ۲۵ شهید و ۹۳ جانباز را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرد و همچنان بعد از گذشت ۳۷ سال از آن حادثه علیرغم عمر بالای واحدها و فرسودگی تجهیزات همچنان استوار، بالنده و باصلابت نامش به عنوان نماد کوشش و استقامت در صنعت برق کشور می درخشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *