0

اجرای طرح کلان تفکیک پسماند در مازندران ضروری است

اجرای طرح کلان تفکیک پسماند در مازندران ضروری است
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی و اجرا ی طرح تفکیک زباله از مبدا استان در سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار شد، گفت: ضرورت انکارناپذیر به نام مراقبت از محیط زیست در مسیر مدیریت صحیح پسماند تنها از راه الگوی موفق تفکیک از مبدأ و بازیافت محقق می‌شود.

حسینی تاکید کرد: پیرو تأکید استاندار مازندران و تجربه‌های موفق سایر استان در مدیریت پسماند با تفکیک و بازیافت، همه دستگاه‌های شهر اعم از شهرداری، سازمان مدیریت پسماند، سازمان محیط زیست و غیره باید به دنبال اجرای شیوه‌های نوین مدیریت پسماند مبنی بر بهره وری و مدیریت منابع باشند.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت و تمرکز مدیریت شهری و روستایی به تعمیق و اشاعه فرهنگ تفکیک از مبدأ مبتنی باشد، هزینه‌های مادی و معنوی مدیریت پسماند در دیگر مراحل مدیریتی بخصوص جمع آوری و حمل ونقل زباله‌ها به حداقل می‌رسد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مدیریت مطلوب تفکیک زباله از مبدا تنها در صورتی عملی می‌شود که شهروندان نیز در آن مشارکت داشته باشند، گفت: اگر می‌خواهیم در اجرای طرحی موفق باشیم باید در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی طرح‌ها و اجرای آنها، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه را مشارکت دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه، علاوه بر مشارکت مردمی، یکی دیگر از کلیدهای موفقیت سیستم مدیریتی پسماند، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردمی می‌باشد تاکید کرد: در برنامه ریزی برای اجرای این طرح حتماً پیوست اطلاع رسانی در آن دیده شود.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه استان‌های شمالی سال‌هاست با مشکل پسماند مواجه است، اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا استان را کلانشهر ببیند و این طرح را به صورت واحد در شهرها و روستاهای استان با همکاری مدیرکل امور شهری و شهرداری‌ها، مدیرکل امور روستایی و دهیاری‌ها و سازمان پسماند استان اجرا کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که امید است با جدی گرفتن موضوع محیط زیست و فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف، زمینه‌ی سالم سازی محیط را برای زندگی خود و فرزندانمان فراهم کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *