0

برگزاری مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در فارس

برگزاری مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در فارس
بازدید 20

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید خداپرست صبح پنج شنبه از آغاز مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر همزمان با هفته ایمنی در سراسر استان فارس خبر داد و گفت: این مانور به منظور اهمیت افزایش آگاهی و ترویج عملیات ایمنی در این کارگاه‌ها در راستای صیانت از نیروی کار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ هزار بازرسی در سطح کارگاه‌های فارس صورت گرفته و هشت هزار کارگاه پرمخاطره نیز شناسایی شده است، ادامه داد: نکته قابل تأمل اینجاست که با توجه به کمبود تعداد بازرسان در مقایسه با تعداد کارگاه‌ها و جمعیت کارگری استان، بازرسی مستمر از تمام کارگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ معدن در استان در حال بهره برداری است، افزود: در کارگاه‌های دارای بیش از ۲۵ نفر پرسنل، بازرسان کار اهتمام ویژه‌ای برای تشکیل و فعال سازی کمیته‌های حفاظت فنی داشته‌اند.

وی به تفاهم نامه‌های منعقد شده با سازمان نظام مهندسی معدن، کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه‌ها، بازرسی از معادن و کارگاه‌های ساختمانی شدت یافته و تمام مسئولین فنی معادن و بخش زیادی از کارگران ساختمانی در دوره‌های آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت کرده و پس از دریافت گواهینامه، در حوزه معدن در معادن زیر ۲۵ نفر پرسنل به عنوان مسئول ایمنی، و در کارگاه‌های ساختمانی با علم به مباحث ایمنی مشغول به کار شده‌اند.

خداپرست ادامه داد: هر سال در چندین نوبت، مانورهای مشترک بازرسی توسط بازرسان کار به همراهی نمایندگانی از سازمان صمت، مدیریت بحران استانداری و سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شده و در این مانورها ضمن تذکرهای قانونی به کارفرمایان، پیگیری‌های لازم جهت رفع نارسایی‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به برگزاری دوره‌های آموزشی کارگران در معادن و کارگاه‌های ساختمانی و کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در صورتی که کارفرمایان نسبت به تذکرات قانونی و عدم رفع نواقص بی توجه باشند، طبق قانون منجر به درخواست جریمه کارفرما و درخواست تعطیلی کارگاه یا بخشی از آن توسط دادستانی خواهد شد.

خداپرست بر ضرورت تأمین نیروی بازرس کار تاکید و تصریح کرد: تقریباً نیمی از چارت و ظرفیت سازمانی بازرسان کار در استان فارس فاقد پرسنل است که برای رفع این کمبود، مکاتباتی با سازمان امور استخدامی و معاونت منابع انسانی وزارت متبوع صورت گرفته و نسبت به درخواست استخدام بازرسان جدید و تکمیل چارت اداری بازرسی کار اقدام شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *