0

مدیریت های گذشته آینه عبرت آینده شود

مدیریت های گذشته آینه عبرت آینده شود
بازدید 3

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها -رحیم مقدمی: با مشخص شدن استانداران چند استان، فضای حقیقی و مجازی زنجان پیگیر مشخص شدن چهره بیستمین استاندار این استان است. فضای رسمی و غیررسمی با انباشت اسامی متعدد، برخی‌ها گزینه‌های خودخوانده هستند و برخی دیگر توسط احزاب و گروه‌های سیاسی عمدتاً اصلاح‌طلب در فضای حقیقی و مجازی استان مطرح کردند، مواجه است.

«سنگ بزرگ نشانه نزدن است»

طی روزهای اخیر اسامی متعددی برای استانداری زنجان مطرح شده که شاید به جرأت بتوان گفت ادعای برخی افراد برای تکیه زدن به صندلی استانداری زنجان مصداق ضرب‌المثل «سنگ بزرگ نشانه نزدن است» کسانی که در سمت‌های قبلی نتوانستند کاری بکنند و مدیریت‌های قبلی را به قهقرا بردند این روزها مدعی سمت استانداری زنجان شده‌اند، و به قول یکی از این افراد درباره علت کاند ید شدن برای این سمت استانداری را مطرح کردند تا شاید به فرمانداری یا بخشداری یا مدیرکلی برسند.

مدیریت های گذشته آینه عبرت آینده شود

چند دستگی گسترده و نبود اجماع بر سر شاخصه‌های حتی جزئی برای اولویت‌های استاندار آینده زنجان است در این میان آنچه که به عینه مشاهده می‌شود، چند دستگی گسترده و نبود اجماع بر سر شاخصه‌های حتی جزئی برای اولویت‌های استاندار آینده زنجان است.

رایزنی برای گزینه‌های استاندار زنجان هر چند با پیروزی پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور چهاردهم آغاز شد ولی با خداحافظی شفاهی و البته مجازی محسن افشارچی، استاندار فعلی زنجان وارد فاز جدید شد، این در حالی است که گزینه‌های متعددی که حتی برخی از آن‌ها در چارچوب جایگاه استاندار تعریف نمی‌شدند نیز در این لیست قرار داشتند.

تقابل فضای حقیقی و مجازی از یک سو و از سوی دیگر جوسازی‌ها و فرافکنی‌های برخی سیاسیون زنجانی در داخل و خارج از استان، فرآیند انتخاب استاندار زنجان را به حاشیه کشاند و برخی غرض‌ورزی‌ها و عقده‌گشایی‌ها به جای کمک برای انتخاب استاندار زنجان، این روند را با چالش‌های خودساخته توسط سیاسیون استان مواجه کرد.

بی‌شک عملکرد برخی گزینه‌ها که در مدیریت‌های گذشته همچنان سوال‌های بی‌جواب در میان زنجانی‌ها به جا گذاشته است، به نحوی که اگر وزارت کشور در این زمینه به فعالیت‌های گذشته این افراد رجوع کند، خود به برخی موارد خواهد رسید که بی‌گمان هرگز با انتخاب این افراد در مسیری حرکت نمی‌کند که فرآیند انتخاب استانداران را در دولت چهاردهم زیر سوال ببرد.

استان زنجان طی سال‌های اخیر فرآیند توسعه را در بخش‌های مختلف در یک بستر مناسب بر مبنای خرد جمعی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها آغاز کرده و شهروندان زنجانی انتظار دارند سیاست‌زدگانی که با سیاست‌بازی و فهم خودخواهانه از سیاست، منافع استان را همواره با چالش مواجه کرده‌اند، فرآیند توسعه استان زنجان را قربانی خودخواهی و منافع شخصی خود نکنند.

مدیریت های گذشته آینه عبرت آینده شود

احمد حکیمی پور، حمیدرضا شهبازی، محسن صادقی، جواد رحمتی، سعید جلالی، زادمهر، رسول بیات گزینه‌های جدی مطرح شده در استان برای انتصاب به عنوان استاندار زنجان بوده و هستند.

مردم استان زنجان، نخبگان، فعالان رسانه‌ای و سیاسیون استان امیدوارند وزارت کشور فارغ از جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها و تأثیر گرفتن و با لحاظ اصل شایسته سالاری و پرهیز از بررسی سفارشی گزینه‌ها، کارآمدی و متخصص و متعهد بودن را معیار و ملاک برای انتخاب استاندار زنجان در نظر بگیرد. و مرعوب فضاسازی و جوسازی‌ها نشود.

دخالت نماینده خدابنده در انتخاب استاندار جدید زنجان؛ چه کسی حقیقت را می‌گوید

در این میان مطلبی غیر موثق از رایزنی رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان بدون هماهنگی با سایر نمایندگان استان با وزارت کشور و شخص محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور برای انتخاب سعید جلالی به عنوان استاندار زنجان دارد که احمد بیگدلی این امر راه به شدت رد و منتقدانش را به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی متهم می‌کند و تاکید می‌کند: قصدی برای ورود به انتصابات نداشته و تلاش می‌کنم تا کار نمایندگی خود را انجام دهم.

گزینه مطرح شده برای استانداری زنجان کذب است

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با انتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص تحت فشار قرار دادن وزارت کشور برای انتخاب گزینه مورد نظرش برای استانداری زنجان، می‌گوید: گزینه‌ای که این روزها بیش از همه برای تصدی پست استانداری زنجان مطرح شده، کذب محض است.

تا آنجایی که اطلاع داریم حدود ۱۵ نفر سوابق خود را برای تصدی این پست حساس به کارگروه مربوطه در وزارت کشور تحویل داده‌اند

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هنوز خبر خاصی در خصوص گزینه استانداری از سوی وزارت کشور به مجمع نمایندگان استان داده نشده است، ادامه می‌دهد: تا آنجایی که اطلاع داریم حدود ۱۵ نفر سوابق خود را برای تصدی این پست حساس به کارگروه مربوطه در وزارت کشور تحویل داده‌اند و وزارت کشور نیز هم‌اکنون در حال بررسی سوابق این افراد است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد تعداد این افراد بعد از بازبینی سوابق به ۵ نفر کاهش پیدا کرد، وزارت کشور با مجمع نمایندگان استان مشورت کند اما هنوز طبق اعلام وزارت کشور این مهم محقق نشده است، خاطرنشان می‌کند: هر چند مشورت با مجمع نمایندگان استان نیز با صلاحدید وزارت کشور انجام می‌شود، وگرنه هیچ اجبار قانونی برای انجام این امر وجود ندارد.

بی‌تردید با ایجاد تنش نمی‌توان توسعه استان زنجان را رقم زد

بیگدل در خصوص «سعید جلالی» به عنوان گزینه اصلی تصدی استانداری زنجان با بیان اینکه این موضوع کذب است، می‌افزاید: متأسفانه برخی از افراد به واسطه اطلاعات ضد و نقیضی که از وزارت کشور دریافت می‌کنند، اقدام به شایعه‌پراکنی کرده و فضای استان را خراب می‌کنند.

مدیریت های گذشته آینه عبرت آینده شود

بی‌تردید با ایجاد تنش نمی‌توان توسعه استان را رقم زد. فراموش نکنیم که با خراب شدن فضای استان، راه به جایی نخواهیم برد

بیگدلی با یادآوری اینکه اسامی این افراد را نیز در وقت مقتضی اعلام خواهیم کرد، ادامه می‌دهد: بی‌تردید با ایجاد تنش نمی‌توان توسعه استان را رقم زد. فراموش نکنیم که با خراب شدن فضای استان، راه به جایی نخواهیم برد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با تاکید بر اینکه قصدی برای ورود به انتصابات نداشته و تلاش می‌کنم تا کار نمایندگی خود را انجام دهم، تصریح می‌کند: بعد از انتخابات ریاست جمهوری با معاون اول رئیس‌جمهور دیداری در این خصوص نداشته‌ام و همه این موارد، ساخته و پرداخته ذهن برخی افراد است، از این رو باید به گونه‌ای عمل کنیم که استان منتفع شود.

هنوز گزینه‌ای برای بررسی به مجمع نمایندگان استان معرفی نشده است

نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با توجه به اصل تفکیک قوا که مشخص کرده وظایف هرکسی چیست؟ انتخاب استاندار به گروهی بنام انتصاب و انتخاب استانداران محول شده است.

محسن علیمردانی می‌گوید: بعد از اینکه کارگروه به نتیجه رسیدند این چند نفر به مجمع نمایندگان معرفی می‌شوند و همین نفرات جلسه و نشستی با مجمع نمایندگان استان زنجان خواهند داشت و برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد که برنامه‌ها معیار ما برای اعمال نظارت بر کار دولتمردان اعم از استاندار و مدیران کل در استان خواهد بود.

مدیریت های گذشته آینه عبرت آینده شود

مصاحبه‌ای با نفرات معرفی شده خواهیم داشت و آشنایی بیشتر با استان و توانمندی استاندار ملاک انتخاب خواهد بود

این نماینده مجلس می‌افزاید: مصاحبه‌ای با نفرات معرفی شده خواهیم داشت و آشنایی بیشتر با استان و توانمندی استاندار ملاک انتخاب خواهد بود و درنهایت دولت یک نفر را انتخاب و معرفی خواهد کرد و مسئولیت را به وی خواهد سپرد. ولی هنوز گزینه‌ها مشخص نشده است.

وی درباره دخالت و تاکید یکی از نمایندگان درباره استاندار زنجان می‌گوید: من تأیید نمی‌کنم چون ما هم پیمان هستیم که با هم حرکت کرده و تصمیم بگیریم و استان را یکپارچه ببینیم و اتفاق نظر داریم امکانات و نیروها را با توجه به نیازها و اولویت‌ها در تمام نقاط استان عادلانه توزیع کنیم.

بی شک انتخاب استاندار زنجان باید در فضای آرام با لحاظ شرایط موجود کشور و استان صورت بگیرد و افراد و گروه‌ها باید در کنار همفکری با وزارت کشور، از تحمیل خواسته‌های خود برای انتخاب استاندار پرهیز بکنند تا وزارت کشور در انتخاب مدیریت ارشد استان استقلال خود را حفظ کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *