0

فرهنگ با جان، روح، دنیا و آخرت مردم ارتباط دارد

فرهنگ با جان، روح، دنیا و آخرت مردم ارتباط دارد
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری‌شمسی در نشستی که بعد از ظهر روز یکشنبه با مدیرکل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشت، اظهار کرد: همان‌طور که برای احداث یک ساختمان به مهندس و متخصص نیاز داریم، در امور فرهنگی نیز باید از متخصصین بهره ببریم چرا که فرهنگ با جان، روح، دنیا و آخرت مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها تأکید کرده‌اند که تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های اقتصاد، عمران و حتی امور سیاسی در برنامه‌های خود حتماً پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: هر کاری که با فرهنگ اصیل کشور و ارزش‌های اسلامی آمیخته باشد، قطعاً تأثیر بیشتری خواهد داشت و همراهی مردم نیز در این صورت بیشتر خواهد بود.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر مردم به فرهنگ توجه داشته باشند و درست آموزش ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند، در مواجهه با بحران‌ها می‌توانیم کمترین آسیب را شاهد باشیم، ابراز کرد: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، نمی‌تواند به‌درستی در جامعه تأثیر بگذارد.

وی تاکید کرد: هنر، ابزاری قدرتمند برای ماندگاری مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی است و برندهای بزرگ جهان نیز از هنر و متخصصین هنری برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند.

ملانوری‌شمسی خاطر نشان کرد: استان همدان با تاریخ و تمدن غنی خود، همیشه نقشی پررنگ در فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته و هنرمندان، علما و فرهیختگان این استان منابع بزرگی از فرهنگ هستند که باید از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه نشاط و شادابی اجتماعی امری حیاتی است که باید در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ عمومی و تقویت اصالت‌های فرهنگی، باعث تقویت روحیه مردم و افزایش اعتماد به نفس اجتماعی می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسجد به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی، باید در مسیر قانون کارکرد بیشتری پیدا کند و حضور مردم در آن پررنگ‌تر شود، اظهار کرد: با فعالیت‌های مناسب فرهنگی، می‌توانیم نقش مسجد را در رونق نشاط اجتماعی بیشتر کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *