0

لزوم تقویت هویت عشایری/ فرهنگ هزاران ساله ماندگار شود

لزوم تقویت هویت عشایری/ فرهنگ هزاران ساله ماندگار شود
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی ظهر سه شنبه در آئین اختتامیه رویداد «بلوط و باروت» افزود: ظرفیت‌های عشایر می‌تواند دست آویزی برای تولیدات در عرصه فرهنگ و هنر شود.

اسلامی با بیان اینکه تقویت هویت عشایری به عنوان یک ضرورت مطرح است، اظهار کرد: همه ما بدهکار گذشتگانی هستیم که فرهنگ و هنر عشایری و این هویت را برای ما حفظ کردند.

اسلامی با تاکید بر اهمیت انتقال بین نسلی هویت عشایر، گفت: وظیفه ماست که این فرهنگ هزاران ساله را با تولیدات خود ماندگار کنیم.

رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: باید نقطه عطفی بین گذشته و آینده باشیم و اثرهای ماندگار هنری را داشته باشیم.

لزوم تقویت هویت عشایری/ فرهنگ هزاران ساله ماندگار شود

رویداد تولید پوستر «بلوط و باروت» با تکیه بر تاریخ مبارزات عشایر و همچنین بمباران عشایر توسط پهلوی با محوریت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این رویداد ۳ روزه با حضور ۳۰ هنرمند شاخص گرافیک از استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به ایستگاه اختتامیه رسید.

هنرمندان پس از برگزاری کارگاه با حضور مدرسان، آثاری با موضوع مبارزات عشایر علیه پهلوی و همچنین بمباران عشایر در سال ۱۳۴۲ تولید کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *