0

اختصاص ۴۵ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی

اختصاص ۴۵ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی
بازدید 10

کیومرث روزیان در گفت و گو با مهر، افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، شهرستان کهگیلویه با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند به دنبال افزایش سطح زیر کشت و بهره‌وری در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در این سال زراعی، ۴۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص خواهد یافت که شامل ۳۱ هزار هکتار گندم آبی و دیم، ۱۳ هزار هکتار جو و ۷۰۰ هکتار کلزا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به نیازهای کشاورزان، ۱۱ هزار تن کود شیمیایی به شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۱۵ درصد آن توزیع شده است.

وی افزود: تا آغاز فصل کشت، تمامی کود مورد نیاز کشاورزان تأمین و توزیع می‌شود.

روزیان با بیان اینکه در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی، شهرستان کهگیلویه با ۶۰۰ دستگاه تراکتور فعال، آماده‌ی پشتیبانی از کشاورزان در فصل کشت است، گفت: همچنین، تلاش می‌شود سوخت مورد نیاز این تراکتورها به بهترین نحو تأمین شود.

روزیان همچنین به تعداد کشاورزان فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۳ هزار کشاورز در سامانه پهنه‌بندی اراضی ثبت نام شده‌اند و نهاده‌های شیمیایی بر اساس این سامانه بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی در خصوص تأمین آب، تأکید کرد: وظیفه جهاد کشاورزی توزیع آب نیست و تأمین و انتقال آب بر عهده آب منطقه‌ای است.

روزیان افزود: تاکنون هیچ آبی توسط شرکت آب منطقه‌ای در سطح شهرستان کهگیلویه تأمین نشده و تمامی پمپاژهای عمومی و چاه‌های کشاورزی با بودجه عمرانی جهاد کشاورزی احداث شده‌اند.

روزیان در پایان اشاره کرد: تنها سدی که در تاریخ کهگیلویه به مرحله آب‌گیری رسیده، سد کوهبرد است که تمامی عوائد آن در خود شهرستان استفاده می‌شود و این سد نیز توسط جهاد کشاورزی احداث شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *