0

۴۷۰۰ پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

۴۷۰۰ پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد
بازدید 12

ایرج مرندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد ۴ هزار و ۷۸۸ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات صنفی و غیرصنفی به ۱۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

مرندی اعلام کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی، صنعتی و تولیدی و خدماتی استان از ابتدا تا پایان شهریورماه سال جاری در مجموع به تعداد ۵۰ هزار و ۲۹۵ مورد بازرسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد بازرسی، ۳۲ هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام و تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۱ مورد از بازرسی‌ها مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی و ۳ هزار و ۱۷۲ مورد مربوط به واحدهای خدماتی می‌شد.

مرندی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری تعداد ۵ هزار فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: در این مدت بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۴ هزار و ۷۸۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال شده است که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.

معاون بازرسی اداره کل صمت آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۲ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در نیمه نخست سال به صورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۵ هزار شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیری‌های لازم صورت گرفته و نتایج بازرسی‌ها به افراد اعلام شده است.

وی افزود: بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه مواد غذایی و پروتئینی، آرد و نان، خودرو، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.

مرندی در خصوص تشکیل پرونده‌های ارزی گفت: در بازه زمانی شش ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۲۳ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۸ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *