0

هنر صنعت فرش دستبافت باقی مانده از میراث گذشته است

هنر صنعت فرش دستبافت باقی مانده از میراث گذشته است
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی فیض‌اللهی در نخستین همایش تخصصی فرش دستبافت بهار اظهار کرد: هنر صنعت فرش دستبافت از جمله هنرهای گرانبها و باقی مانده از میراث گذشته بوده که عجین شدن امروز آن با دانش روز ضرورت دو چندان دارد.

فرماندار شهرستان بهار افزود: به زودی همایش ایده پردازی نو در زمینه‌های مختلف از جمله فرش دستبافت با همکاری پارک علم و فناوری در شهرستان بهار برگزار خواهد شد که در این همایش ارائه ایده‌های نو در رابطه با صنعت فرش دستبافت از نقش مؤثری در توسعه و نوآوری این هنر و رفع مشکلات این صنعت برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: اشتغال زایی قریب به ۵ هزار نفر در حوزه فرش دستبافت شهرستان بهار به صورت مستقیم و غیر مستقیم که به عنوان یکی از کالاهای ارزشمند درگذشته دارای ویژگی‌های مهمی از جمله در زمینه اقتصادی، ارزش افزوده، صادرات، اشتغال فراگیر بودن آن در خانواده‌ها و ارزآوری برخوردار بوده است.

فرماندار شهرستان بهار یادآور شد: فرش دستبافت کشور در سالهای گذشته به بازارهای مختلف سنتی از جمله آلمان، بازارهای پل صادراتی از جمله کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس و بازارهای جدید CIS از جمله چین ارسال می‌شد و امروز تولید فرش دستبافت نیاز به حمایت و توجه هر چه بیشتر دارد.

وی افزود: پیش از این برای صنعت فرش دستبافت کشور ردیف بودجه خاص وجود داشت که متأسفانه در رابطه با این ردیف بودجه در سال‌های اخیر کم لطفی شده و نیاز است که نسبت به این امر نیز توجه ویژه شود.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: انتفاع و سود آوری فرش دستبافت با نگاه ویژه به بازاریابی برای این هنر به طور قطع جان دوباره به صنعت فرش کشور خواهد بخشید و نقش مؤثری در توسعه صنعت فرش دستبافت کشور برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: تحقیقات در زمینه فرش دستبافت موجب آن خواهد شد که با تکنولوژی روز و ذائقه بازار دارای تولید فرش باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *