0

موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است

موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است
بازدید 11

وهاب میزانی در گفت‎‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر بافت های ناکارآمد شهری به عنوان یکی از معضلات شهری مطرح است در حالی که باید به این مساله به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز تقاضای مسکن به صورت مستمر وجود دارد و در حال افزایش است، توسعه شهری همیشه یکی از راهکارهای اجرایی این قضیه بوده ولی این بخش نیازمند امکانات و زیرساخت‌هایی است که البته هزینه های بسیار سنگینی را برای دولت ها و شهروندان در پی دارد.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین ادامه داد: توسعه شهری با توجه به هزینه ها و مشکلاتی که دارد راهکار مناسبی برای بازآفرینی نبوده و باید به دنبال راهکارهای ارزان برای احیای بافت های فرسوده باشیم.

میزانی اضافه کرد: بافت های شهری به عنوان یک هویت و ویژگی عمیقی در فرهنگ مردم ما نهادینه شده است و وقتی یک بافت جدیدی به شهرها ملحق می شود، مردم به ضرورت در آن ساکن می شوند که ممکن است در کوتاه یا بلندمدت شاهد مشکلات و مسائل اجتماعی در این خصوص باشیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: با اصلاح فضاهای تاریخی در برخی شهرها از جمله قزوین که ظرفیت تاریخی دارند می توان رونق اقتصادی ایجاد کرد و از ظرفیت گردشگری آن بهره برد.

وی تاکید کرد: اصلاح و احیاء بازآفرینی شهری یکی از رویکردهای سیاست گذاران و مجریان در شهرها است.

میزانی خاطرنشان کرد: موضوعات اقتصادی یکی از چالش های مهم بازآفرینی شهری است و معمولاً در اجرای پروژه ها به بحث توجیه پذیر بودن اقتصادی طرح توجه می شود.

وی در پایان گفت: اگر تصور این باشد که دولت ها در بازآفرینی شهری باید هزینه کنند، سیاست موفقی نخواهد بود، ولی اگر این مهم با هدف افزایش درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایجاد شود رویکرد خوبی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *