0

آمار بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه

آمار بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه
بازدید 4

حسین اعظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیماران قلبی را به سه دسته تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: در زمینه بیماری‌های قلبی با افرادی با سابقه خانوادگی، افرادی بدون سابقه اما با عوامل خطر و افرادی که قبلاً دچار بیماری قلبی شده‌اند مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: انجام چکاپ‌های دوره‌ای و پیروی از توصیه‌های پزشک برای هر یک از این گروه‌ها ضروری است.

متخصص جراحی قلب و عروق با انتقاد از نگاهی که عمل جراحی قلب را آخرین گزینه درمانی در نظر می‌گیرند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد، جراحی قلب می‌تواند نخستین گام درمانی باشد.

وی با اشاره به علائم هشداردهنده بیماری‌های قلبی، خاطرنشان کرد: بیماران در صورت مشاهده علائمی چون خستگی، درد قفسه سینه و دردهای گوارشی به پزشک مراجعه کرده تا چکاپ قلبی انجام دهند.

اعظمی با تأکید بر نقش سبک زندگی سالم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی گفت: ترک سیگار، تغذیه سالم، ورزش منظم و مدیریت استرس از جمله عواملی هستند که می‌توانند به طور چشمگیری خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تا به سلامت قلب خود به عنوان یک سرمایه ارزشمند توجه کرده و با رعایت توصیه‌های پزشکی از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *