0

رشد ۸ درصدی سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین

رشد ۸ درصدی سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در سالا زراعی جاری سطح زیر کشت اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان قزوین شاهد رشد هشت درصدی هستیم.

وی افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برابر با ۱۲۰ هزار هکتار و در سال زراعی جدید به ۱۳۰ هزارهکتار رسیده که هشت درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به مزارع خارج از طرح یاد شده شاهد افزایش عملکرد ۱۸ درصدی تولید گندم هستیم.

عطایی گفت: در سال زراعی جاری نیز از ظرفیت نیروهای کارشناسی بخش خصوصی با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۹۰ هزار هکتار به زیر کشت گندم، شش هزار هکتاربه زیر کشت جو، هشت هزار هکتار نخود، پنج هزار هکتار عدس دیم، ۱۲ هزار هکتار گیاهان روغنی، هفت هزار گیاهان علوفه‌ای و دو هزار هکتار به زیر گیاهان دارویی دیم خواهد رفت.

عطایی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها شامل محصولات گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا، آفتاب گردان روغنی، سویا و گیاهان دارویی در اراضی دیم بوده که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به گندم و جو دیم است.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های آوج و تاکستان بیشترین سطح کشت اراضی دیم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته این مسئول، ابر طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف افزایش تولید کمی و کیفی محصولات دیم و افزایش درآمد دیمکاران در ۲۵ استان اجرایی شده و استان قزوین نیز توانست در طول سه سال گذشته کارنامه درخشانی از خود برجا بگذارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *