0

۴٠ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است

۴٠ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا وحیدی، پیش از ظهر شنبه در شورای برنامه ریزی استان کرمان افزود: اعتبارات تملک دارایی استان کرمان ۸ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۸۰ درصد مبادله موافقت‌نامه آن با دستگاه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به سرشماری عمومی کشاورزی گفت: ۴۰ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است و ششمین سرشماری عمومی کشاورزی ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز در کشور و استان آغاز می‌شود.

وحیدی، افزود: این سرشماری شامل محصولات زراعی و باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه‌ای، آبزیان، پرورش زنبور عسل، طیور و کرم ابریشم است.

وی تصریح کرد: در ۸۵ شهر و ۵۵۰ پارچه آبادی دارای سکنه استان سرشماری عمومی کشاورزی اجرا می‌شود و پیش‌بینی است که برای ۲۷۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی این پرسش‌نامه تکمیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سرشماری در استان کرمان در مقایسه با متوسط کشوری حائز اهمیت بیشتری است، ایران رتبه ۱۷ در کشاورزی را دارد و سهم شاغلان در بخش کشاورزی در ایران ۱۵ درصد بوده که در استان ۴۰ درصد است.

وحیدی، افزود: در تمام اقلام کشاورزی در استان رتبه‌های بالا را داریم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *