0

مدارس و مراکز آموزشی برای تبیین آیات قرآن کریم همت کنند

مدارس و مراکز آموزشی برای تبیین آیات قرآن کریم همت کنند
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی صبح یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان سنندج اظهار کرد: اگر بخواهیم فرهنگ قرآن در جامعه رواج یابد باید مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها اهمیت قرآن کریم را برای جامعه تبیین کنند.

وی افزود: ایجاد کنگره‌های قرآنی در طول سال می‌تواند در توسعه فرهنگ قرآنی اثرگذار باشد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم سنندج اظهار کرد: مفاهیم، احکام و اعجاز قرآن باید تعلیم شود و مسائل مهم را از قرآن استخراج و به مردم منتقل کرد.

ماموستا رستمی اعلام کرد: قرآن مشتمل بر آیاتی است که همگی برای آنها تعیین کننده زندگی افراد است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وحدت جهان آفرینش و رمز حیات، پیدایش جهان و گسترش جهان، کمبود اکسیژن در ارتفاعات و بسیاری از مسائل در قرآن کریم مطرح شده است.

وی با بیان اینکه مدرسان، مربیان و حافظان و فعالان قرآنی باید حمایت شوند، افزود: باید متولیان پشتیبان و حامی این افراد باشند تا بتوانند قرآن را در جامعه رواج دهند.

سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه سنندج نیز در این جلسه اضافه کرد: بسیج در راستای ترویج مفاهیم قرآنی تلاش می‌کند و برای توسعه فرهنگ قرآنی در سنندج و کردستان باید به عقب‌تر برگردیم و نسل جوانی که هنوز با قرآن مأنوس نیستند را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ای برای مسائل قرآنی و استخدام مربیان قرآنی در مدارس کشور، اجرای طرح‌های همتا، مهدویت، امین در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم لازم است و باید موردتوجه باشد.

لزوم توجه اقشار مختلف جامعه به ترویج قرآن کریم

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان نیز در این جلسه اضافه کرد: توسعه فرهنگ قرآن کریم باید مورد توجه همه اقشار قرار گیرد و مایه خوشحالی است که این شورای قرآنی در استان فعال و مستقل شده است.

فرید عزت پور یادآور شد: سند توسعه قرآن کریم باید احیا شود تا شاهد تقویت اهداف قرآنی در استان باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *