0

همدان میزبان اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها

همدان میزبان اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان (دهمین اجلاس در دوره ششم) به مدت دو روز در همدان خبر داد.

محمود مسگریان در صحن شورا با اعلام این خبر، اظهار کرد: این اجلاس در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری به میزبانی شهر همدان برگزار خواهد شد.

مسگریان اضافه کرد: این مجمع مشورتی با محوریت ” تبیین نقش شوراهای اسلامی در تصمیم‌گیری‌های شهری و ارتقای سطح زندگی شهروندان” و شعار ” اتحاد و همدلی شوراها، تضمین توسعه پایدار شهرها” در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی همدان (تالار قرآن) برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این اجلاس با هدف بهره‌گیری از نظرات کاربردی صاحب‌نظران و نخبگان جامعه شورایی کشور با نگاهی جامع به مسائل جاری شهرهای کشور و همچنین انتقال تجارب و توانمندی رؤسای شوراهای مراکز استان در تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه شهری و در نهایت توانمندی شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این مجمع کمیسیون‌های تخصصی تشکیل خواهد شد، اضافه کرد: این کمیسیون‌های در قالب چهار موضوع؛ “فرهنگی و اجتماعی، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، توسعه و عمران شهری و حقوقی و اقتصادی” برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به برگزاری مجمع مشورتی شوراهای کشور در هر فصل در یکی از مراکز استان‌ها، یادآور شد: در این اجلاس ها ضمن پیگیری مسائل مورد نظر شوراها، در تلاش هستیم که موضوع مدیریت یکپارچه شهری محقق شود.

مسگریان با اشاره به برنامه‌های این روز اظهار داشت: برنامه‌ها شامل مراسم افتتاحیه، گزارش اعضای شورا از مسائل و مشکلات شهرهای مراکز استان‌ها، گزارش مصوبات کمیسیون‌های تخصصی و نیز تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهادات مطروحه و قرائت بیانیه خواهد بود.

گفتنی است، در جلسه علنی امروز یکشنبه شورای اسلامی شهر از پوستر “هفتاد و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها” با حضور عباس صوفی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر همدان، شهردار و جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *