0

هیچ‌گونه چاه غیرمجازی در استان ایلام وجود ندارد

هیچ‌گونه چاه غیرمجازی در استان ایلام وجود ندارد
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، صادق علیمرادی عصر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان (کارگروه استانی سازگاری با کم آبی) با حضور هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه این جلسه به منظور بررسی عملکرد استان در برنامه سازگاری با کم آبی تشکیل شده، گفت: پتانسیلی که حوزه آب در استان دارد نسبت به بسیاری از استان‌ها بالاست و برگزاری جلسه با حضور مقامات ارشد کارایی بالایی خواهد داشت.

وی افزود: اعضا شورای حفاظت از منابع آب، نقش کلیدی در مدیریت بحران آب‌دارند که در همین راستا باید به سمت تخصصی شدن حرکت کرده و علاوه بر ارائه گزارش عملکرد می‌بایست برای حل مشکلات برنامه ارائه کنیم.

علیمرادی تصریح کرد: برگزاری مستمر و ماهانه شورای حفاظت از منابع آب، حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه‌های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تامین آب بخش‌های مختلف به صورت پایدار جهت اشتغالزایی، جلوگیری از تصرفات بستر رودخانه‌ها و مجاری آبی و لایروبی و بازگشایی آنها، فرهنگ سازی مصرف صحیح آب و صرفه جویی خصوصاً در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و پیگیری مستمر مصوبات شورای حفاظت از منابع آب از مهمترین اقدامات شرکت آب منطقه‌ای استان در سال آبی پیش رو است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان به موفقیت شرکت آب منطقه‌ای استان در سنوات گذشته در اجرای برنامه‌های تعادل بخشی در استان اشاره نمود و اظهار داشت: در همین راستا در سنوات اخیر شرکت آب منطقه‌ای استان در این حوزه حایز رتبه در میان شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور شده است.

علیمرادی تاکید کرد: علیرغم وضعیت خوب سدهای استان اما از اول مهر تا کنون در مرکز استان هیچ‌گونه بارش بارانی نداشته‌ایم.

وی حجم آب پشت سدهای چهارگانه استان را خوب برشمرد و تصریح کرد: برای جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش آبدهی رودخانه‌های استان در فصول مختلف از کشت محصولات پرآب‌بر ممانعت به عمل آمده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خوشبختانه با پایش و اقدامات خوب همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان، هیچ‌گونه چاه غیرمجازی در استان نداریم، خاطرنشان ساخت: در همین راستا برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی برای حفظ و تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت برای تمام استان تدوین شده است.

در ادامه جلسه هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تقدیر از تداوم برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، برنامه سازگاری با کم آبی را از برنامه‌های کلیدی برشمرد و بر اشاعه فرهنگ بهینه مصرف تاکید نمود.

هژبری اقدامات بسیار موثر شرکت آب منطقه‌ای استان در بخش کنترلها، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز را قابل تقدیر دانست و بر ضرورت ادامه این فرآیند تاکید کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *