0

بصیرت و فهم عمیق دینی مبنای احکام جهاد در ارتش ایران است

بصیرت و فهم عمیق دینی مبنای احکام جهاد در ارتش ایران است
بازدید 7

حجت‌الاسلام محمد زارعی، رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، ۲۴ مهرماه و سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) را نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نتیجه دستور مدبرانه حضرت امام و تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تعمیق و راسخ کردن اندیشه سیاسی منبعث از دین مبین اسلام در دل یکایک ارتشیان بود.

وی ادامه داد: رسالت ذاتی اسلام در منظومه زندگی بشری، تعالی بخشی و معنا بخشی به تمام زوایای زندگی انسان‌هاست. بدون شک، جنگ و جهاد از عوارض اجتناب ناپذیر زندگی در جامعه بشری است و اسلام، برای رشد و تعالی رزمنده مسلمان قوانین و اصول مترقی وضع کرده است.

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش با بیان اینکه بصیرت و آگاهی و بینش عمیق یک نظامی از اصول بسیار مهم زندگی و جهاد و مبارزه اوست، تصریح کرد: امیرالمومنین، حضرت امام علی (ع) در خصوصیات مجاهدین راستین اسلام ناب محمدی می‌فرماید: (الذین حملو بصائرهم علی سیوفهم).یعنی اینها کسانی‌اند که بصیرت و فهم دینی‌شان بر اسلحه‌شان حکم می‌کند.

وی گفت: منظور حضرت امام که در ۲۴ مهرماه سال ۱۳۵۸ و به پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)،دستور تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش را صادر فرمود، در راستای مکتبی سازی و تربیت اسلامی کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی‌ایران بود.

حجت‌الاسلام زارعی این دستور حضرت امام را نقطه عطفی در مکتبی سازی ارتش دانست و محصول آن را ارتشی دانست که آن‌قدر در برهه‌های مختلف کشور و نظام، خوش درخشید و نقش آفرید تا این که حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)،ارتش جمهوری اسلامی ایران را کلمه طیبه نامید.

وی وجود هزاران قاری و حافظ قرآن کریم و نیز نقش‌آفرینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور و نظام اسلامی و نیز خدمت به مردم را از نشانه‌های قدرشناسی آحاد ارتشیان، از اعتماد امامین انقلاب به ارتش دانست و گفت: امروز هم، ارتش با بصیرت و فهم عمیق دینی و به دستور سلسله مراتب فرماندهی‌اش، گوش به فرمان مقام عظمای ولایت و فرمانده کل قواست تا با بصیرت و قدرتمندانه، از کشور و نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی‌مان دفاع کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *