0

وضعیت دریایی هرمزگان برای تردد شناورهای سبک نامساعد است

وضعیت دریایی هرمزگان برای تردد شناورهای سبک نامساعد است
بازدید 2

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: امروز به ویژه در ساعات صبح تا ظهر، آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه سرعت باد به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و از تردد کشتی‌های تجاری به نواحی فراساحلی دریای عمان و مقاصد کشورهای عمان و امارات نیز اجتناب شود و تمهیدات لازم در بنادر صورت پذیرد.

وی افزود: در آسمان نیمه شرقی استان نیز افزایش ابر رخ خواهد داد و وقوع رگبار باران و رعد و برق در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و پاره‌ای سواحل و ارتفاعات استان محتمل خواهد بود، توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی‌سی پور بیان کرد: روز چهارشنبه با گذر ابر بر روی دریای عمان، از میزان سرعت باد منطقه به تدریج کاسته خواهد شد؛ به لحاظ دمایی هم تا پایان هفته جاری نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *