0

برگزاری سیزدهمین جشنواره جوزغند در نراق

برگزاری سیزدهمین جشنواره جوزغند در نراق
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره جوزغند از جمعه ۲۷ مهرماه تا جمعه ۴ آبان‌ماه سال جاری در نراق، میدان عصاران، موزه مردم‌شناسی شهرداری نراق برگزار می‌شود و باید اذعان کرد این رویداد نه تنها به معرفی جوزغند بلکه به پاسداشت تاریخ و هنر غنی نراق اختصاص دارد.

وی همچنین به رونمایی از لوح ثبت ملی رویداد جشنواره نراق در تقویم رویدادهای گردشگری اشاره کرد و گفت: این لوح نشان‌دهنده اهمیت و ارزش این جشنواره در سطح ملی است و ما مفتخریم که این رویداد به رسمیت شناخته شده است.

مرادی نراقی گفت: رونمایی از این لوح در طی برگزاری جشنواره، نمادی از تلاش‌های ما برای حفظ و ترویج فرهنگ بومی و سنت‌های نراق خواهد بود و به جذب گردشگران و علاقه‌مندان به این فرهنگ کمک شایانی می‌کند.

مرادی افزود: جوزغند یکی از شیرینی‌های سنتی و محبوب نراق است که به خاطر طعم لذیذ و بافت خاص خود، در میان مردم این منطقه و همچنین گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: این شیرینی در مناسبت‌ها و جشن‌ها تهیه می‌شود و نمادی از مهمان‌نوازی و فرهنگ غنی مردم نراق به شمار می‌آید و باید اذعان کرد که جوزغند به دلیل روش‌های خاص تهیه و تزئین، در واقع یک هنر غذایی محسوب می‌شود که نسل به نسل منتقل شده و به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی این منطقه شناخته می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: حضور مردم در این رویداد می‌تواند به حفظ و ترویج این سنت‌های ارزشمند کمک کند تا این فرهنگ بومی گسترش یابد چرا که بدون تردید این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی، یادآور پیوند عمیق مردم نراق با تاریخ و فرهنگ خود خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *