0

تبریز آماده نقش‌آفرینی تاریخی در حوزه دیپلماسی است

تبریز آماده نقش‌آفرینی تاریخی در حوزه دیپلماسی است
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست در دیدار رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه با وی، با اشاره به نقش تاریخی تبریز و آذربایجان در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی، گفت: زمانی ۱۱ کشور در تبریز کنسول‌گری داشتند که به مرور زمان تعطیل شده و امروز یکی از فعالیت‌های دیپلماتیک، گشایش کنسول‌گری‌های جدید در این شهر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی همسایگی، گفت: یک بسته پیشنهادی در جهت نقش‌آفرینی بیشتر استان‌های مرزی به ویژه آذربایجان شرقی ارائه کرده‌ایم و در حال تکمیل آن هستیم.

سرمست تاکید کرد: نقش‌آفرینی محلی در حوزه دیپلماسی خارجی باید به مسئولان استان‌های مرزی واگذار شود و در این زمینه نیز مناسبات اقتصادی در اولویت است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت خارجی ازجمله اتاق بازرگانی تبریز، شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و نمایشگاه بین‌المللی تبریز، گفت: این ظرفیت‌ها می‌توانند در تنظیم مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی مؤثر و نقش‌آفرین باشند.

وی اظهار داشت: از وزارت امور خارجه انتظار داریم در دعوت از سفرا و سرمایه‌گذاران خارجی به استان آذربایجان شرقی تسهیل‌گر باشد.

رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه هم در این دیدار استان آذربایجان شرقی را یکی از گلوگاه‌های اصلی صادرات و واردات کشور دانست و گفت: تبریز می‌تواند معین استان‌های شمال غرب کشور در حوزه دیپلماسی باشد.

نصرت‌الله آقامحمدی با اشاره به اهمیت دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تسهیل تردد و تعامل شهروندان با کشورهای خارجی، گفت: وجود یک اطلس جامع سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها می‌تواند مبنایی برای جذب سرمایه‌گذاران باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی برای توسعه روابط با کشورهای مختلف، گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط دانشگاهی دارد و به لحاظ صنعتی بودن نیز قابلیت پذیرش سفرای کشورهای مختلف را دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *