0

وظیفه همگانی در حمایت از فلسطین و لبنان/ طوفان الاقصی قانونی بود

وظیفه همگانی در حمایت از فلسطین و لبنان/ طوفان الاقصی قانونی بود
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه مهرماه سال ۱۴۰۳ شهر میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به منطق مقاومت و قواعد بین‌المللی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خودشان بعد از اشاره به چهار لایه منطق مقاومت، آن را مستند به سه محور کردند که شرع، قانون و عقلانیت این محورها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه معظم له تصریح کردند که هم در احکام اسلام و هم در قانون اساسی و قوانین بین‌المللی این مسئله جز مسلمات است که هر ملتی حق دارد از خاک و خانه خود و از کشور و منافع خود در برابر متجاوز دفاع کند، افزود: کسانی که به ملت فلسطین کمک می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه هیچ کس بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملت لبنان و حزب الله لبنان اعتراض کند که چرا از غزه و از قیام مردم فلسطین حمایت کردید، تاکید کرد: این حمایت وظیفه لبنان و حماس است و باید آن را صورت می‌دادند.

عزیزی با بیان اینکه این هم حکم اسلامی و هم قانون عقل و هم منطق بین‌المللی و جهانی دارد افزود: فلسطینی‌ها از خاک خودشان در برابر یک رژیم منحوس و نسل کش دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک سال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و اسرائیل هیچ غلطی نکرده است چون مردم فلسطین مقاوم، ایستاده اند و ایستادگی می‌کنند افزود: دفاع فلسطینی‌ها در برابر اسرائیل مشروع است و کمک به فلسطینی‌ها و حزب الله نیز مشروع محسوب می‌شود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه حمایت از لبنان و فلسطین وظیفه قانونی و شرعی ما است، گفت: در کنار مردم لبنان و فلسطین بودن همچنین وظیفه بین‌المللی ما است بنابراین طوفان الاقصی یک حرکت درست منطقی و قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *