0

زمین‌های تعاونی مسکن فرهنگیان درکوهپایه کرمان تعیین تکلیف می شود

زمین‌های تعاونی مسکن فرهنگیان درکوهپایه کرمان تعیین تکلیف می شود
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و معاون حقوق عامه دادستانی در خصوص رفع معضل اراضی فرهنگیان برگزار شد گفت: از سال ١٣۶۴ زمین‌هایی در کوهپایه کرمان به تعدادی از فرهنگیان داده شده، اما با مشکلاتی مواجه است که دست برخی از فرهنگیان را خالی گذاشته و در عمل زمین‌هایشان بلاتکلیف مانده‌اند.

مهدی بخشی، افزود: این اراضی قبلاً از سوی مدیریت امور اراضی در قالب طرح کشاورزی به شرکت تعاونی فرهنگیان واگذار گردیده بود و در حال حاضر سند مالکیت زمین‌های مذکور به واسطه انقضا قرارداد اجاره توسط هیأت نظارت جهاد کشاورزی فسخ و سند آن‌ها با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده به نام بنیاد مسکن جمهوری اسلامی صادر گردیده است.

وی افزود: عطاء احمدی، خیر مدرسه‌ساز پس از خرید اراضی، بخشی از آنها را در قبال پاداش پایان خدمت به بازنشستگان آموزش و پرورش واگذار نموده است.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات فرهنگیان به عنوان قشر زحمتکش و تأثیرگذار جامعه تصریح کرد: در این جلسه مقرر گردید بنیاد مسکن و شهرسازی شهر کرمان نسبت به واگذاری این اراضی با قیمت عادله به افرادی که از سوی آموزش و پرورش و خیر مدرسه‌ساز عطاء احمدی معرفی می‌شوند اقدام نمایند.

بخشی، افزود: در خصوص مابقی اراضی مربوط به شرکت تعاونی فرهنگیان که حکم به فسخ قرارداد اجاره صادر و در حال حاضر سند به نام بنیاد مسکن است مقرر گردید کارگروهی با محوریت بنیاد مسکن شهر کرمان تشکیل و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام شود.

دادستان کرمان افزود: سعی داریم فرهنگیانی که چندین سال پای این زمین‌ها ایستاده‌اند و تعدادی از آنان فوت کرده‌اند و یا به سنین پیری رسیدند و این زمین را برای فرزندان و یا نوه‌هایشان می‌خواهند، به حق واقعی خود برسند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *