0

ساماندهی تانکرهای سوخت از اولویت‌های استان بوشهر است

ساماندهی تانکرهای سوخت از اولویت‌های استان بوشهر است
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر یکشنبه در بازدید از پارکینگ تانکر و تریلرهای سوخت مازوت در جزیره نگین و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: ساماندهی تانکرهای سوخت و خدمات رفاهی و ایجاد کمپ و استراحتگاه در منطقه ویژه و جزیره نگین برای رانندگان از اولویت‌های استان بوشهر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین توسعه پارکینگ‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم مخازن سوخت در جزیره نگین، برای انتقال همه تانکرها به آن محل جهت تخلیه و بارگیری از دیگر اقدامات در دست انجام است.

وی افزود: ایجاد فرصت در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت احداث پایانه‌های نفتی در مجتمع بندری نگین از جمله اهداف استان است که زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۲ هزار و ۱۲۳ نفر فراهم خواهد کرد.

پورات گفت: باید از ظرفیت‌های پایانه حمل و نقل استان و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای افزایش و بهره‌وری از زیرساخت‌های ایجاد شده استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت نفت، استانداری بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی و در راستای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از سال ۱۴۰۲ تاکنون تانکرهای ترانزیتی حامل نفت کوره از مرز باشماق و پرویز خان وارد کشور شده و مواد نفتی را برای ترانزیت خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شهرستان بوشهر منتقل و در کشتی‌های نفت‌کش تخلیه نمایند و همین امر باعث رشد بیش از چهار برابری مجموع عملکرد ۱۰ سال گذشته در زمینه ترانزیت خارجی شده است.

پورات اذعان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا دیماه ۱۴۰۲ به مقدار ۲۷۴/۰۰۷ تن ترانزیت خارجی و از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ تا شهریور ماه ۱۴۰۳ به مقدار ۱/۱۳۰/۴۹۷ تن ترانزیت خارجی از طریق بندر بوشهر با ۵۵ شناور صورت گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *