0

آتش سوزی در ۱۰ هکتار از مراتع روستای گاومیشان بوکان

آتش سوزی در ۱۰ هکتار از مراتع روستای گاومیشان بوکان
بازدید 4

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل عبدالله وند در این زمینه افزود: ۱۰ هکتار از مراتع روستای گاومیشان این شهرستان طعمه حریق شد و خسارت زیادی به پوشش گیاهی این منطقه وارد کرد.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی که باعث تخریب پوشش گیاهی بیش از ۱۰ هکتار از مراتع این روستا شده بود، با همکاری جوامع محلی مهار و از گسترش آن به سایر مناطق جلوگیری شد.

عبدالله‌وند گفت: کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در حال بررسی میزان خسارت و یافتن علت این آتش سوزی هستند.

وی اظهارکرد: امسال در مجموع ۱۵ فقره آتش سوزی در سطح مراتع این شهرستان ثبت و یکهزار هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و این آتش‌سوزی‌ها در مجموع ۵۰ میلیارد ریال به مراتع منطقه خسارت وارد کرد.

عبدالله وند افزود: بیشتر این آتش سوزی‌ها در اثر سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی کشاورزان، چوپانان و رهگذران و بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر این شهرستان روی داده که در بسیاری از موارد با توجه به سختی مسیر امکان استفاده از ماشین‌های آتش‌نشانی وجود نداشت.

وی گفت: هر گاه مراتع طعمه حریق می‌شود علاوه بر اینکه بذر بسیاری از گیاهان در این منطقه از بین می‌رود، زیان‌جبران ناپذیری به برخی بوته‌ها و درختچه‌ها نیز وارد شده و ترکیبات و مواد آلی خاک نیز تغییر پیدا می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوکان، از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت طلب آن را با شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *