0

۲۵۰ هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی خریداری شد

۲۵۰ هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی خریداری شد
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی عصر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات سیب صنعتی در شهرستان نقده با اشاره به اینکه سیب صنعتی در استان نیاز به ساماندهی دارد افزود: دپو و جمع آوری و خرید سیب صنعتی در مسیر جاده‌های اصلی و قرار گرفتن در معرض دید عموم وجه خوبی نداشته و افرادی که اقدام به خرید می‌کنند ضمن دریافت مجوز از مبادی ذیصلاح باید از قرار دادن دپو در معرض دید خودداری و سریعاً جهت حصار کشی اقدام کنند.

معاون بازرگانی و توسعه صنایع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید ۲۵۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خبر داد و افزود: طی ۲ سال اخیر ظرفیت واحدهای پوره و کنسانتره را با یک درصد افزایش دادیم تا بتوانیم سیب صنعتی را جمع آوری و سازماندهی کنیم.

محمد دمکری تعداد واحدهای پوره و کنسانتره را در سطح استان ۴۰ واحد دانست و تصریح کرد: برای خرید این محصول ۸۴ مجوز مراکز خرید صادر شده که ۴۰ مجوز از طریق سازمان تعاون روستایی و ۴۲ مجوز از طریق سازمان جهاد کشاورزی صادر و دو مجوز در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی باغی استان، در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغات استان به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه در حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات از باغات استان تولید می‌شود.

دمکری بیان کرد: حدود ۱۵۰ هزار تن نیز به مصرف تازه خوری داخلی و مابقی نیز به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه می‌شود.
شهرستان نقده با ۷ هزار هکتار باغ سیب هر سال حدود ۱۶۰ هزار تن سیب تولید که حدود ۴۰ هزار به صورت تازه خوری و صنعتی مصرف و مابقی در ۳۴ واحد سردخانه‌ای ذخیره سازی می‌شود.

شهرستان نقده در سطح آذربایجان غربی در تولید سیب درختی رتبه پنجم را داراست.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *