0

دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در کرج/ مالکان هوشیار باشند

دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در کرج/ مالکان هوشیار باشند
بازدید 9

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی گفت: فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی البرز با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و پایش اماکن و محوطه‌های تاریخی تحت حفاظت و تعامل و بهره گیری از ظرفیت رده‌های مختلف فراجا با رصد اطلاعاتی، فعالیت یک باند حفاری غیرمجاز که با قصد تحصیل اشیای تاریخی فرهنگی در شمال شرق و جنوب شرق کرج در اطراف قلعه و بنای تاریخی فعالیت داشتند را شناسایی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: بنابراین در دو عملیات مجزا توسط این یگان و کلانتری ۳۴ گرمدره نسبت به دستگیری ۱۴ نفر اقدام و تجهیزات مورد استفاده در حفاری‌های انجام شده شامل دو دستگاه فلزیاب و دو دستگاه هیلتی از متهمان کشف و ضبط شد و پس از تشکیل پرونده قضائی تمام اعضای این باند در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی با اشاره به توصیه‌های فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: افراد شیاد با تطمیع درصدد فریب و کلاهبرداری مالکان زمین‌ها، خانه‌های مسکونی، کارخانه‌ها، دامداری‌ها و باغ‌های اطراف اماکن محوطه‌های تاریخی جهت متقاعدسازی نسبت به انجام حفاری هستند و موجب تخریب اموال فرهنگی و صدمات مالی و جانی و تشکیل پرونده‌های قضائی برای مالکان می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در پایان اعلام کرد: در صورت مواجهه مردم با این قبیل افراد به فوریت با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز به شماره ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ و سامانه کشوری ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *