0

بیش از ۴۰۰ دانش آموز کردستانی در کنکور امسال تراز بالا داشتند

بیش از ۴۰۰ دانش آموز کردستانی در کنکور امسال تراز بالا داشتند
بازدید 4

حامد قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کسب رتبه‌های زیر هزار توسط دانش آموزان کردستان در کنکور ۱۴۰۳ جای تبریک دارد و در مجموع کسانی که موفق به کسب رتبه شدند بیش از ۴۰۰ نفر است.

وی افزود: در مجموع در مناطق مختلف کسب رتبه تحصیلی متفاوت است و ما در زمینه رتبه‌های دو رقمی ۵۰ نفر داشتیم.

قادرزاده بیان کرد: در رشته‌های تجربی ریاضی، زبان، علوم انسانی و هنر رتبه‌های ۲۳ و ۲۴ داشتیم.

وی گفت: رتبه‌های زیر هزار ما می‌توانند در دبیری آموزش و پرورش پذیرفته شوند و ارزیابی‌ها وضعیت قبولی خوبی را نشان می‌دهد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان تصریح کرد: رتبه‌های زیر ۵۰۰ ما می‌توانند در دانشگاه‌های بزرگ کشور شرکت کنند و به نسبت سال قبل وضعیت بهتری داشتیم.

قادرزاده بیان کرد: در مجموع احساس سنگینی آزمون برای خیلی‌ها وجود داشت به ویژه سهم معدل در آزمون سراسری مدنظر بود و سایر تغییرات اعمالی و در مجموع در همه شهرستان‌های استان بیش از ۴۰۰ نفر تراز خیلی بالا و زیر هزار و ۲ هزار داشتند.

بیشترین قبولی کنکور سراسری امسال مربوط به آزمون اولی‌ها بود

وی گفت: برای رشته‌های پزشکی متفاوت است و دبیرستان‌های وابسته خود دانشگاه کردستان ۲۶ نفر پزشکی و رشته‌های مختلف داشتیم, آمار نشان از بهبود وضعیت دارد و قبولی‌ها بیشتر از بین کسانی است که بار اول آزمون آنها بوده است.

قادرزاده بیان کرد: وضعیت کردستان به نسبت سایر استان‌های مثل یزد، تبریز، اصفهان و تهران نسبت به دسترسی به آزمون‌ها و امکانات دیگر کمتر است.

وی گفت: امسال در بحث برترین‌های ۱۰ نفر رشته‌ها کردستان بی‌نصیب بود در حالی که قبلاً بوده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سهم مدارس و تلاش دبیران امیدواریم سال‌های بعد وضع بهتر شود.

رئیس دانشگاه کردستان اذعان کرد: تغییراتی در سال‌های آینده و امسال اعمال می‌شود که برخلاف سال‌های قبل که قبول شدگان رشته‌های روزانه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که امکان ثبت نام مجدد برای آنها وجود داشت امسال این محدودیت اعمال شده است.

تغییراتی در سال‌های آینده و امسال اعمال می‌شود که برخلاف سال‌های قبل که قبول شدگان رشته‌های روزانه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که امکان ثبت نام مجدد برای آنها وجود داشت امسال این محدودیت اعمال شده است

قادرزاده تصریح کرد: این عزیزان حتماً در نظر داشته باشند که با اعمال تغییرات جغرافیایی و یا اینکه قبول شده باشند و ثبت نام نکنند سال بعد حتماً از شرکت در آزمون محروم خواهد شد.

وی افزود: سابقه تحصیلی برای کسانی که با آزمون شرکت می‌کنند و مطالعه دفترچه آزمون، تعیین محل‌های جغرافیای بسیار حائز اهمیت است و انصراف در یک رشته موجب محرومیت در سال بعد برای همان رشته می‌شود و این تغییرات را مدیران، اولیا و داوطلبین در نظر بگیرند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان اظهار کرد: متأسفانه برخی مشکلات اینچنینی موجب عدم ثبت نام شده و از این رو لازم است دفترچه راهنما حتماً مطالعه شود چون عدم آگاهی در انتخاب رشته خارج از مجموعه آموزشی تأثیر بدی دارد.

قادرزاده اظهار کرد: انتخاب رشته توسط افراد خارج از کادر آموزشی مشکلاتی ایجاد کرده و باید داوطلبان در نظر داشته باشند که امسال درج معدل بسیار حائز اهمیت است و تعیین گروه هم دارای اهمیت است.

وی اذعان کرد: پذیرش دانشجو امسال در رشته‌های روزانه نسبت به سال قبل بیشتر شده و در بحث کارشناسی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر قبول شدند که تاکنون ۲ هزار نفر از آنها ثبت نام کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *