0

شهرستان شدن ماهدشت را پیگیری می‌کنیم

شهرستان شدن ماهدشت را پیگیری می‌کنیم
بازدید 3

حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: برای امام یک محله مهم است که موضوعات منطقه خود را به درستی درک کند، حرف مردم را به درستی بشنود و بر اساس موضوعات و اولویت‌های موجود در محله، آنها را دسته بندی و در هر مسجدی که می‌تواند پایگاه محله باشد، در جهت حل مشکلات مردم مطالبه گری کند.

وی عنوان کرد: امام مسجد و محله که محور منطقه است می‌تواند تمام ظرفیت‌های محله از نظر نیروی انسانی و سایر موارد موجود را شناسایی کندو آنها را برای حل مشکلات مردم به خدمت بگیرد، لذا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و در فضای جامعه و مسئولان به رسمیت شناخته شود تا بدانند زمانی که امام محله مطالبه گری می‌کند، یک جمعیت پشتوانه او هستند.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: رسانه‌ها نیز باید حقایق و ظرفیت‌های هر محله را بر اساس واقعیت مطرح و نقاط ضعف و مشکلات موجود را نیز به درستی تحلیل کرده و به آنها بپردازند و منتشر و از مسئولان مطالبه گری کنند. گاهی مردم متوجه فضایی که در آن حضور دارند و نعمت‌ها و ظرفیت‌های موجود نیستند که برجسته سازی آنها توسط رسانه‌ها به آگاهی مردم کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با بیان اینکه از این طریق مردم انگیزه می‌گیرند و به حوزه شهروندی و شهر خود افتخار و در مسائل شهری مشارکت می‌کنند، اظهار کرد: در مجموع رسانه می‌تواند مسائلی که یک شهر با آنها مواجه است را بازنمایی کند و در فضای حقیقی به درستی نشان دهد، از سوی دیگر مشکلات موجود را نیز تا حصول نتیجه از مسئولان امر مطالبه گری کند.

امام جمعه ماهدشت به اصحاب رسانه توصیه کرد: جایگاه و حوزه اثرگذاری خود را به درستی بشناسید و به اولویت‌های مردم و مشکلات پیش روی آنها بپردازید و مطالبه گری کنید تا مطالبات به درستی و به موقع به نتیجه برسند. در این شرایط مردم نیز بی شک حامی چنین رسانه‌ای هستند که مشکلات و مسائل آنها را به واسطه مطالبه گری از مسئولان مربوطه مرتفع می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما شهرستان شدن ماهدشت است که در صورت تحقق آن، می‌توانیم در حوزه اجرایی شخص مدافعی را در قامت فرماندار داشته باشیم تا بتواند در حوزه‌های مختلف از شهرستان دفاع کند و در حوزه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری مؤثر واقع شود و در مجموع حامی شهر باشد؛ در حال حاضر این موضوع مهمترین مطالبه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات به حق موجود در حوزه مدیریت شهری در خصوص قولنامه ای بودن زمین‌های ماهدشت است، این موضوع کار مدیریت شهری را دشوار کرده زیرا شهرداری نمی‌تواند برای مردم سند و مجوز ساخت و ساز صادر کند. از سوی دیگر این موضوع موجب می‌شود درآمدهای شهری با مشکل مواجه شوند.

وی با بیان اینکه قولنامه ای بودن زمین‌ها شرایط را برای مردم به ویژه قشر محروم و مستضعف دشوار و آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است، افزود: رفع این مشکل حمایت و توجه رسانه‌ها را می‌طلبد زیرا این موضوع ملی و از حوزه و توان استان خارج است و باید قوه قضائیه پای کار بیاید. در این شرایط رسانه می‌تواند این موضوع را مطالبه و مطرح کند و مؤثر واقع شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *