0

سرگرم حواشی و درگیر بازی قدرت نشوید

سرگرم حواشی و درگیر بازی قدرت نشوید
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نامه آمده است:

انتصاب شایسته جناب عالی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان را تبریک عرض می‌نمائیم رجای واثق داریم حضور شما در این مسئولیت به عنوان خادمی صدیق و ولایتمدار با کوله بار گرانی از تجربه؛ نوید بخش نشاط و تحرک بیش از پیش این مدیریت خواهد گردید.

ضمن عرض تبریک لازم میدانیم نکاتی را مطرح کنیم تا کمک کننده و راهگشای شما در حل مسائل این مدیریت باشد چرا که دانشجویان به عنوان موذنان جامعه وظیفه آگاه سازی و زمینه سازی برای حرکت به سمت اهداف عالی انقلاب اسلامی را بردوش دارند همانطور که شهید بهشتی (ره) فرمود «دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»

قدر نخبگان را بدانید

نخبه یکی از مهمترین ثروت‌های انسانی کشور است چرا که اگر سطح عملی کشور بالا بیاید در مقابل سلطه علمی و فرهنگی دشمن مانع ایجاد شده است. امروزه ناامید کردن نخبه‌ها بخشی از جنگ نرم دشمن است اما متأسفانه به علت ضعف مدیریتی، این بخش همچنان با مشکلات عدیده و حمایت مالی مواجه است که نیازمند توجه ویژه شما به دانشجویان نخبه و فراهم کردن تسهیلات و حمایت روحی از آنها است.

سرگرم حواشی و درگیر بازی قدرت نشوید

متأسفانه گاهی از روی غفلت یا انگیزه‌های گوناگون حواشی در اطراف یک کاری یک حرکتی، یک شخص یا یک مدیری ایجاد می‌شود درگیر این حواشی نباید شد و حتی از انتصاب افرادی که دارای حواشی هستند دوری کنید. از عناصر و همکاران اهل تقوا استفاده کنید و ملاک را تعهد، تخصص و تجربه در آن زمینه بگذارید چه هم حزبی و هم اندیشه شما باشند، چه در موضوعات اختلاف سلیقه و فکری با شما داشته باشند.

بر مسائل اساسی تمرکز کنید

دانشجویان نسبت به مسئولان فرهنگی بی اعتماد شده‌اند هم به خاطر رفتار و کرداری که از مسئولان فرهنگی دیده‌اند هم به خاطر خروجی برنامه‌های فرهنگی که ناچیز و حداقلی است. بی اعتماد هستند چون فکر می‌کنند منابع دست مدیران فرهنگی است ولی کار فرهنگی آنچنان که باید صورت نمی‌گیرد یا ریخت و پاش فرهنگی رخ می‌دهد و آن بودجه‌ای که باید صرف برنامه‌های فرهنگی عمقی و ریشه‌ای می‌شد درگیر کارهای سطحی و گذرا شده است. از شما تقاضا داریم درگیر کارهای سطحی و شوآف و رزومه سازی مصنوعی نباشید و به حل ریشه‌ای و اساسی مشکلات بپردازید. متأسفانه رسم بر این است که با تغییر دولتها مسئولان فرهنگی نیز همانند سایر بخش‌ها تغییر می‌کنند در صورتی که حوزه فرهنگ دیربازده و دیرساخت است و این ثبات و حضور مسئولان باتجربه است که می‌تواند چالش‌های این بخش را به کمترین حد ممکن برساند. در دوره گذشته اندک تلاش‌هایی در این زمینه شده است گرچه کافی نبوده اما نسبت به دوره‌های ماقبل بهتر بوده است. سعی کنید از تجربه آنان استفاده کنید.

همدلی و هم افزایی را فراموش نکنید

در یک جامعه سلایق مختلفی هست، عقاید مختلفی هست، نگاه‌های مختلفی به مسائل هست اما اگر اجزای چندگانه یک مجموعه با هم همکاری نکنند کارها پیش نمی‌رود. متأسفانه در بعضی دوره‌ها مشاهده شده این اختلاف سلیقه باعث پراکندگی نیروها و امکانات شده و از سوق به هدف اصلی و رسیدن به نتیجه مطلوب بازمانده‌اند. لذا از شما تقاضا می‌شود در جهت هم افزایی این بخشها قدم بردارید و تمام سعی خود در زمینه مشارکت دانشجویان و تشکل‌ها در حل مشکلات موجود به کار گیرید چرا که بدون همکاری و هم افزایی دانشجویان، هیچ کاری به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

امید است در سایه تأییدات الهی در این عرصه خطیر و خدمت به جامعه علمی و اعتلای وطن عزیز اسلامی موفق و سربلند باشید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *