0

تشکیل یک جبهه متحد بر محور اسلام راهکار مقابله با دشمنان

تشکیل یک جبهه متحد بر محور اسلام راهکار مقابله با دشمنان
بازدید 7

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت همگان به تقوا، افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی، تلاش برای تربیت نسل مؤمن، متعهد، متحد، هوشیار و آماده دفاع در برابر دشمنان اسلام است‌.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: طی هفته گذشته، باز هم جنایت‌های رژیم غاصب و وحشی اسرائیل ادامه پیدا کرد و مردان، زنان و کودکان دیگری از فلسطین و لبنان و همچنین فرماندهان دیگری به شهادت رسیدند و در این بین، شهادت مرحوم شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین اعلام شد، در واقع ایشان نفر دوم حزب‌الله بودند و در سفرهایی که بنده به لبنان رفته بودم، توفیق زیارت این شهید را داشتم، وضعیت کار و حفاظت از ایشان بالاتر از سایر فرماندهان بود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: پس از شهادت شهید سید حسن نصرالله و در بمباران دیگری بیش از هفتاد تن بمب بر سر ساختمانی ریختند و باعث شهادت شهید سید هاشم صفی‌الدین شدند، این شهادت‌ها را به شما مردم، مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار و رهبر و راهبر جبهه مقاومت و نیز خدمت امام زمان (عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

وی گفت: در هفته پیش رو مناسبت‌های مختلفی داریم از جمله سه شنبه هشتم آبان ماه که به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده تحت عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که با بستن نارنجک به کمر و منفجر کردن خود زیر تانک راه دشمن را بست و دشمنان را فراری داد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت تربیت، خاطرنشان کرد: ما باید به اهمیت فرزندان و نوجوانان توجه داشته باشیم و نگوییم در حال حاضر بچه هست، چرا که خداوند در وجود همین بچه حقیقت و استعدادهای بزرگی را قرار داده و باید استعدادهای او شکوفا شود.

وی تصریح کرد: یک نوجوانی که به درستی تربیت شده، شهید حسین فهمیده است و هنگامی که می‌بیند تانک‌های دشمن هجوم آورده و رزمندگان و اطرافیان او در حال محاصره هستند به خود نارنجک بسته و محکم و استوار قدم بر می‌دارد و تانکی که پیش روی اوست را منفجر می‌کند تا راه برای سایر تانک‌ها بسته شود و همرزمان خود را از محاصره دشمن نجات می‌دهد.

امام جمعه زاهدان گفت: عظمت و بزرگی کار این نوجوان ۱۳ ساله به قدری هست که امام خمینی (ره) وی را به عنوان رهبر معرفی و می‌فرمایند: رهبر ما آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که آن چنان حرکتی انجام می‌دهد و دشمن را به عقب می‌راند.

وی افزود: همین نوجوان با این کار تبدیل به الگویی برای جبهه مقاومت می‌شود و پس از دو سال نوجوان دیگری به نام احمد قصیر در لبنان با عملیات استشهادی ۷۰ نفر از اسرائیلی‌ها را به هلاکت می‌رساند و الگویی برای جبهه مقاومت هست و شهید سید حسن نصرالله این شهید را «امیر الاستشهادیین» یعنی فرمانده نیروهای استشهادی معرفی کرد.

محامی اظهار کرد: این کار برگرفته از تربیت درست در خانواده، مدرسه و جامعه است که یک نوجوان در موقعیت حساس خوب می‌فهمد، شجاعانه تصمیم می‌گیرد و با کمال شهادت اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این نسل درست تربیت شود و بتوانیم فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم، خواهند فهمید که دشمن همواره به دنبال دشمنی است و از گذشته دور تاکنون و آینده دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: این روزها به مناسبت بیانیه برخی، بحث جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک مطرح هست و باید به سابقه تاریخی ایران بنگریم و تعبیری که در یکی از برنامه‌های رسانه ملی به کار رفت نقشه ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند و بخش زیادی از سرزمین‌های ما را دولت‌های استکباری شرق و غرب عالم از ما گرفتند.

وی گفت: دشمن از کوچک کردن نقشه ایران گرفته تا توطئه‌های مختلف، کودتاهای قبل از پیروزی انقلاب، مقابله با انقلاب، فتنه‌های بعد انقلاب، تحمیل جنگ، محاصره‌های اقتصادی و نیز بهانه‌های مختلف حقوق بشر، انرژی هسته‌ای، جزایر سه گانه و غیره به دنبال دشمنی خود هست، اگر ما نسل فرهیخته تربیت کنیم، این نسل خواهد فهمید که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: راهکار مقابله با دشمن این هست که یک جبهه متحد و یک وفاق ملی بر محور اسلام به دور از هواهای نفسانی تشکیل بدهیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *